Klacht: Geen compensatie, slecht advies en nu niks!

op 28 december 2017 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Dit is de eerste keer dat ik überhaupt een klacht schrijf over een bedrijf maar Sunweb gaat echt te ver.

Wintersportvakantie geboekt met de familie ter ere van trouwdag. Geboekt in een luxe 5-sterren resort midden op de piste met een luxe wellness.
Kregen achteraf te horen dat het balkon niet toegankelijk is. We kregen €40,/ compensatie. Huh? Dat vonden we natuurlijk veel te weinig, zeker gezien het totaal bedrag. Daar gingen we niet mee akkoord.

Na vele telefoontjes van de kast naar muur gestuurd. Ongelofelijk hoe arrogant we zijn behandeld. Het was take it or leave it.
Uiteindelijk na veel gedoe mochten we verder kijken naar andere accomodaties. We hebben onze suggesties tijdens het kerstdiner op de mail gezet, want het moet snel want we gaan al over 2 weken.
De volgende dag contact gehad met Kazim. Hij heeft de accomodaties doorgenomen en gezegd dat 1 daarvan wel zou kunnen. We hebben gezegd dat een vervanging oké zou zijn, en dat we daar naar zouden gaan kijken. Niet dat we meteen wilde omboeken!!

Je raad het al. Ze hebben ons meteen omgeboekt naar een accommodatie in een totaal andere stad, met 4 sterren, waar amper zon schijnt, uitzicht op een parkeerplaats, mini wellness en niet aan de piste. Eisen die voor ons belangrijk zijn gezien moeder niet gaat skieeen en we graag met elkaar willen lunchen en borrelen. Dat kan niet in chamonix, daar moet je met de bus de piste op.

Schandalig alternatief blijkt dus nadat we dit onderzocht hadden. Ondanks kazim zei dat het helemaal fantastisch is. (De slechte recensies zeggen genoeg bij deze accommodatie).

Vanochtend terug gebeld dat we dit niet willen en toch bij het eerste accommodatie blijven, dan maar zonder balkon. Sunweb:”oh sorry, maar het is al officieel omgeboekt en uw eerste accommodatie is al bezet.”
Adem in, adem uit. Wat zijn de alternatieven?
Sunweb:”we kunnen met u mee zoeken naar andere accomodaties. U mag zelf ook zoeken. Dan komen we daar binnen 2 dagen (nee, eerder kon echt niet) bij u op terug zodat u zorgeloos op vakantie kunt gaan.

We hebben de hele ochtend gezocht naar geschikte accommodatie. Tadaa, gevonden! Helemaal blij en zin in.
Dus we bellen met Klaas om de boel om te boeken.
Sunweb Klaas:” nee dat gaat niet. Als u het wilt omboeken kost u dat €1100,-.” Er zijn volgens Klaas geen mogelijkheden en we hebben er maar mee te dealen.
Een manager krijg ik niet aan de lijn, want die zegt toch hetzelfde.

Dus de 1 zegt tegen ons dat het geen probleem is om om te boeken, de ander zegt dat het €1100,- kost!

We moeten het dus maar met een schammel appartmenthe gaan doen in een plaats die helemaal niet geschikt is voor ons. En dat voor dezelfde prijs als het 5-sterrenresort!!

Echt een schandalige service. We hebben er geen woorden voor maar wel veel verdriet

Als wij onze vakantie mogen verblijven in de aangestelde accommodatie in Avoriaz, L'amara. Zoals beloofd was, maar niet is nagekomen.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

Bericht van SunWeb

9 maanden geleden - Beste mevrouw Wouters, Wat vervelend dat u niet tevreden bent over de service van Sunweb. Ik heb uw bericht daarom doorgestuurd naar onze afdeling Customer Support. U ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie. Met vriendelijke groet, Team Webcare Sunweb

Reactie van de melder van de klacht Irizzz

9 maanden geleden - Sunweb heeft het uiteindelijk opgelost en we zijn daarmee tevreden.

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 30 december 2017 om 11:27 geantwoord

Goedemorgen mevrouw Wouters,

Van de afdeling Customer Support heb ik begrepen dat uw bericht is behandeling is genomen en opgelost is. De reis is omgeboekt naar de gewenste accommodatie, Résidence L'Amara.

Wij zijn blij dat u tevreden bent en wij wensen jullie een fijne vakantie toe!

Daarnaast een fijne jaarwisseling alvast.

Team Webcare Sunweb

Alle klachten die gemeld zijn door Irizzz