Klacht: Geen bezorging en slechte communicatie

op 31 juli 2017 over Extra@home in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik had een wasmachine besteld bij Mediamarkt hij zou maandag een keer komen. Er is iemand thuis gebleven, en we kregen ’s ochtends netjes een berichtje van PostNL, tussen 1230 en 1530 wordt hij geleverd. Om 1700 was er nog niemand. Dus heb ik het gecheckt, hij zou om 1620 gekomen moeten zijn. Daarna aan het bellen geslagen met PostNL. Eerst duurde het 5 minuten voordat er iemand van PostNL opnam. Deze gaf mij een ander nummer van PostNL, namelijk PostNL Extra@Home. Hier heb ik nog eens 15 minuten moeten wachten om iemand aan de lijn te krijgen. Uiteindelijk heb ik iemand aan de lijn gekregen die de chauffeur had gebeld. Hij was onderweg.

Na een uur, was er nog niemand. Dat leek me zeer vreemd dus had ik nog een keer gebeld. Weer 10 minuten voordat ik iemand aan de lijn kreeg. Deze vond het ook raar, dus ook weer de chauffeur gebeld. Deze bleek al bij het volgende adres te zijn want zijn TomTom kon het adres niet vinden, terwijl ze ook gewoon mijn telefoon nummer hebben. Omkeren kon niet ‘want chauffeurs staan onder grote druk om hun doelen te halen’. Ik vind het erg kwalijk dat er beloofd wordt op een dag te bezorgen en deze komt dan niet. Wij zijn beide werkend, dus het is niet altijd gemakkelijk om iemand thuis te hebben. Daarnaast is me nooit geüpdatet waar de bestelling bleef.

Wanneer PostNL Extra@home op een gewenst tijdstip mijn bestelling komt leveren en mij op de hoogte stelt wat er gebeurt. Het liefst komen ze een keer in de avond langs.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Extra@home over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Extra@home in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Extra@home een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Extra@home

Heeft op 04 augustus 2017 om 15:35 geantwoord

Beste meneer Koolen,

Hartelijk dank voor uw melding.

Onze excuses dat uw zending niet op de gewenste dag is bezorgd.

Als een levering niet door kan gaan is het normaliter wel de gang van zaken dat u hierover wordt geïnformeerd. Wij zullen dit doorgeven aan de vervoerder en aan onze klantenservice dat zij in het vervolg u en andere klanten op de hoogte brengen zoals behoort.

Bij het inplannen van een afspraak is het helaas nooit mogelijk een voorkeur voor een tijdvak aan te geven. Alle orders worden in de avond vóór de lever-dag ingepland op vastgestelde routes. Aan de hand van uw plek op de desbetreffende rit wordt er een tijdvak aan gekoppeld en dat is het tijdvak wat u per sms of e-mail vóór 08:00 's morgens op de dag van levering ontvangt.

Wij gaan ervan uit u zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Extra@Home Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door KoenKo