Klacht: Geen bevesteging gehad

op 28 december 2017 over eDreams in de categorie Online Vliegtickets

Geachte heer/mevrouw, ik heb vandaag 3 vliegtickets geboekt bij edreams voor 29 december van Bangkok DMK naar Phuket, vluchttijd: 17:35. Het geld is direct van mijn bankrekening afgehaald. eDreams heeft per e-mail aan mij laten weten dat ze mijn reserveringsverzoek hebben ontvangen maar dit om technische redenen niet kunnen bevestigen. 5 minuten later kreeg ik nog een e-mail van: Content-filter op scott.edreams.com in mijn spam met een onduidelijk bericht waarin staat dat de boeking niet werd bevestigd. Omdat dit bericht afkomstig was van een andere e-mail, nam ik telefonisch contact op met Nok Air. Zij hebben mij laten weten dat de vlucht naar Pukhet voor die dag volgeboekt is en wij ​​niet op de lijst staan. Nu dacht ik eraan dat dit komt omdat wij nog geen correcte bevestiging van hen hebben ontvangen. Ik heb vervolgens telefonisch contact opgezocht met e-dreams. Hoe ik daar vervolgens behandeld ben door de mensen aan de telefoon, is volkomen onprofessioneel. Als eerst werd mij verteld dat mijn vlucht goed doorgekomen was en dat mijn bevestiging binnen 24 uur werd opgestuurt naar mijn mail.Tot nu toe niks aan de hand. Na een uurtje en beetje surfen op internet, werd mij duidelijk dat e dreams stelselmatig fouten maakt en het totaal slecht afwikkelt en soms zelf mensen zwaar dupeert. Dat heeft argwaan bij mij gewekt! Vervolgens heb ik nogmaal contact gehad met de klantenservice. Op dat moment heb ik ze geconfronteerd met heb stelselmatige fouten. Daar begon het gedonder! De medewerker aan de telefoon verzekerde mij dat de reservering 100% is doorgekomen en dat ik binnen 24 uur mij bevestiging zou krijgen. Toen ik tegen hem zei dat mijn vlucht over 15 uur vertrekt en ik geen vertrouwen heb in hun service, aangezien er overal op elke site tonnen aan klachten staan. Heb ik die meneer (met gebrekking engels en een Hindoestaans accent. Mijn vermoeden dat de call center in india ligt of in die regio, aangezien alle callcenter medewerkers met een hindoestaans accent spraken.) Ik heb hem de keus gegeven; of mijn tickets onmiddelijk naar mijn mail sturen of het geld per direct terug storten. Nadat hij kort heeft overlegd met naar mijn weten de manager, heeft de meneer mij nogmaals verzocht te wachten op de mail. Ik weigerde dat omdat ik weinig vertrouwen heb in edreams. Vervolgens heeft de meneer mij er opgewezen dat ik mijn geld terug kan krijgen. Daar ben ik mee akkoord gegaan maar dat zou dan 10 werkdagen duren. Met alle respect heb ik de meneer proberen uit te leggen dat ik op vakantie ben waar ik lang voor gespaart heb en dat ik geen 10 dagen kan wachten op zoveel geld. Ik heb vervolgens boos opgehangen omdat ik met de meneer er totaal niet uitkwam en er totaal geen begrip voor mijn situatie werd opgebracht (geen geld en geen ticket). Ik voelde mij heel erg gedupeert. Ik heb vervolgens naar lang zoeken op internet het telefoonnummer gevonden van het hoofdkantoor in Barcelona. Ik heb ze vervolgens opgebeld en kreeg toen een heel ander verhaal te horen. De verhaal van de spaanse meneer (die beter mijn situatie begreep) was dat de vlucht was volgeboekt en e dreams een dubbele reservering heeft geacepteert (wat mij heel erg onprofessioneel lijkt). Na lang discusseren met de meneer en dreigen met slechte recentie op facebook is hij met de oplossing gekomen, dat de tickets op 30-12 wat inhoudt dat ik een dag langer in bangkok moet verblijven, waardoor ik mijn geld kwijt ben voor 29-12 mbt het verblijf in Phuket en ik nu ook een dag extra moet boeken (3personen) voor verblijf in bangkok.
Door dit laffe gedrag van edreams ben ik totaal +- 5000 tbh kwijt ben (131.58€) plus 2 dagen van mijn vakantie zijn verpest.
Ik vind dat een zeer kwalijke zaak!
Verder is niet bekend of ik de tickets van 30-12 nog zal ontvangen, wat mij wel zeer nadrukkelijk beloofd is.
Ik hoop dat u mij kan helpen bij deze zeer vervelende situatie met het verhalen van het geld (Ik ben ook van plan bij terugkomst in Nederland, juridische stappen te ondernemen tegen zulke praktijken).

In afwachting van uw reactie.

Mvg,

Arash Dorani, Shirley van der Meer & Enis Turgut

Als ik mijn schade van 5000 Bath terug krijg en compensatie voor de overlast

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over eDreams

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over eDreams nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Shirll91