Klacht: Geen assistentie of nemen van aansprakelijkheid bij vermiste bagage

op 05 juli 2017 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Via Sunweb een pakketreis geboekt naar Griekenland (boekingsnummer 3094513).

Bij aankomst op Rhodos kwam de bagage niet op de band, dit speelde op dat moment bij meerdere reizigers. Wij reisden met een baby van bijna 1 1/2 die na het uren wachten bij de band en het verstoken zijn van luiers zich behoorlijk had vervuild. Na meerdere malen navragen bij de hostess alleen maar een melding dat we het zelf maar moesten uitzoeken toen we eenmaal in het hotel waren. Aangekomen in het hotel met hun spoedlijn gebeld om de reguliere tijden voorbij waren, ook daar weer te horen gekregen dat we het vooral zelf maar moesten regelen. Altijd handig in een omgeving die je niet kent en waar je verstoken bent van medicijnen en verzorgingsspullen.

De volgende dag meerdere malen met Sunweb gebeld over assistentie bij verkrijgen medicijnen en welke regeling geldt bij het maken van kosten voor vervangende spullen. Voor het laatste werden we verwezen naar Transavia. Wat vreemd is aangezien volgens Consuwijzer (Autoriteit Consument en Markt) de aanbieder van een pakketreis ook een verantwoordelijkheid heeft voor het vervoeren van bagage. Het ‘grappige’ was dan nog dat we aan kwamen met een vliegtuig waar groot Sunweb op stond. Wie is dan mijn vervoerder?

Transavia was gelukkig wat toeschietelijker en duidelijker maar Sunweb wist alle drie de dagen niet waar onze bagage was en stuurde ons eerder op een dwaalspoor dan dat ze hielpen. Heb het daarna maar opgegeven om contact met hun op te nemen, onze vakantie had al een slechte start en we wilden de resterende dagen genieten i.p.v. ons ergeren aan een bedrijf dat alles afschuift.

Tevens kregen we meerdere malen zogenaamd goedbedoeld advies dat we voortaan belangrijke spullen maar in onze handbagage moeten doen en dat we vooral niet moesten denken dat we de enige zijn.

Al met al weinig hulpvaardigheid van de kant van Sunweb. Hooguit kastje naar de muur sturen en waarschijnlijkheid zal hun geboden oplossing er uit bestaan dat ze alsnog verwijzen naar verzekering of vervoerder. Sunweb neem je aansprakelijkheid als je pakketreizen aanbiedt! Wat is het voordeel als de klant toch nog zelf alles moet regelen en jullie voor gederfd vakantieplezier ook niet thuis geven?

Een vergoeding voor gederfd vakantieplezier waarbij de eerste 2 1/2 dagen eigenlijk niks gedaan kon worden dan vervangende spullen kopen en wat rondhangen bij het hotel om te wachten tot onze spullen arriveerden.

Een verwijzing naar de vervoerder voor een vergoeding van vervangende spullen is niet nodig. Ben zelf maar verder in actie gekomen om bij Transavia die kosten te claimen.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

Bericht van SunWeb

5 maanden geleden - Beste Eric, Bedankt voor jouw feedback over de vakantie. ik heb jouw klacht doorgestuurd naar onze afdeling customer support. Zij nemen jouw klacht in behandeling. Je kan binnen 4 weken een reactie verwachten. Mocht je ondertussen vragen of opmerkingen hebben kan je contact opnemen met deze afdeling via customersupport@sunweb.nl of via 010-2802101. Groet, Team Webcare Sunweb

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 04 augustus 2017 om 13:29 geantwoord

Beste meneer Reitsma,

U heeft telefonisch contact gehad met mijn collega van de afdeling Customer Support hierover. Helaas kunnen wij hierin niets voor u betekenen. Uiteraard bent u vrij om verdere stappen te ondernemen.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geinfomeerd en ik wens u namens Sunweb een fijn weekend.

Team webcare Sunweb

Heeft op 06 september 2017 om 11:17 geantwoord

Er is geen oplossing aangeboden dan steeds verwijzen naar vliegmaatschappij. Sunweb ontrekt zich aan hun verantwoordleijkheid bij het aanbieden van pakketreizen. Enige optie die me resteert is verder Sunweb te vermijden in de toekomst. Als er iets misgaat staan ze niet klaar voor de klant, dat geldt op vakantie en na terugkomst. Nul komma nul toeschietelijkheid of meedenken met de klant.

Alle klachten die gemeld zijn door EricR