Klacht: Geen actueel red pakket

op 07 juni 2016 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Op 15 april 2016 is mijn oude abonnement afgelopen. Eind januari 2016 werd ik door ene medewerker van Vodafone gebeld met de vraag hoe ik het abonnement wilde voortzetten. Ik gaf aan dat ik dan graag een sim only red abonnement wilde hebben. Ik betaal hier 30 euro per maand voor.

Op 15 april is mijn oude abonnement over gegaan op het nieuwe Red abonnenment sim only voor 1 jaar. Tot mijn verbazing zag ik dat ik geen 5 GB internet krijg, zoals het pakket omschreven is op de website van Vodafone, maar ik krijg 2 GB en 1 Promo GB. Ik heb gebeld met Vodafone om te vragen hoe dat kan.

Blijkbaar was in januari dat nieuwe pakket nog niet bekend. Dat nieuwe pakket van 5 GB is geldig vanaf 1 april. Aangezien mijn abonnement op 15 april is ingegaan, ben ik van mening dat ik dat nieuwe pakket zou moeten krijgen. Vodapone geeft aan dat de afdeling verkoop mij daar over had moeten inlichten, maar dat ze dat helaas hebben nagelaten. Nu ben ik overgezet op een “oud” pakket dat niet meer bestaat. Maar dat betekent dat ik een jaar lang benadeeld wordt als klant.

De oplossing die zij bieden is een wijziging naar het nieuwe abonnement van 5GB. Ik moet dan wel 50 euro wijzigingskosten betalen. Dat laatste begrijp ik niet. Zij hebben mij niet op het actuele pakket aangesloten op 15 april, en nu moet ik als klant daar de wijzigingskosten voor betalen.

Als ik overgezet wordt op het Red pakket onder de voorwaaden die op de ingangsdatum van 15 april 2016 gelden. Dat ik daarvoor geen wijzigingskosten hoef te betalen.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door wendygrandjean