Klacht: geen aanspraak op verzekering (vodafone garant verzekering) na diefstal mogelijk

op 19 mei 2016 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Ik heb via Vodafone (ACE) een verzekering afgesloten en op 6 mei een diefstal gemeld, claimnummer CLVN0228215. Op 5 mei heb ik melding gedaan van diefstal van mijn telefoon. Mijn telefoon lag bij het bedrijf waar ik werk blijven liggen. het bedrijf is voor diefstal van persoonlijke goederen van werknemers niet verzekerd. Ik heb dus aanspraak gedaan op mijn verzekering bij Vodafone. Alle relevante informatie voor de verzekering heb ik opgestuurd. Dit werd in goede orde ontvangen. De claim werd geweigerd omdat ik in het huidige verzekeringsjaar al 2 x keer mijn telefoon heb laten repareren. Had ik de claim na half juli ingediend dan zou het toestel wel vergoed worden. Ik betaal maandelijks een forse verzekeringspremie en mijn claim wordt geweigerd. De clausule waarop men zich beroept is mij bij het aangaan van de verzekering niet bekend. De verkoper van Vodafone deelde mij bij aanschaf mede dat er per jaar 3 claims mag worden ingediend. Na de aanschaf van de telefoon en het afsluiten van de verzekering heb ik de verzekeringsvoorwaarden ontvangen. Omdat ik in de winkel was geïnformeerd, heb ik de voorwaarden nadien niet meer gelezen.
Nadat ik de diefstal had ontdekt heb ik onmiddellijk geprobeerd met Vodafone Protect het toestel te traceren. Dat lukte destijds niet en nu nog steeds niet. Ik heb hiervoor wel een abonnement afgesloten om dat te kunnen doen. Ik ben daarbij afgegaan op de adviezen van de medewerker van Vodafone. Bij de schadeclaim ben ik afgegaan op de informatie van deze medewerker. Indien ik toen had geweten hetgeen nu bekend is geworden, had ik nooit zo’n dure verzekering genomen. Ik vind dat ik onvoldoende, onvolledig en onzorgvuldig ben geïnformeerd.
Ik zou het op prijs stellen als u op grond van bovenstaande in mijn geval enige coulance in acht neemt en alsnog overgaat tot vergoeding van de gestolen telefoon.
Ingangsdatum 13 juli 2015

Ik ben tevreden als de verzekering het mogelijk maakt dat ik weer een vergelijkbaar telefoontoestel kan aanschaffen. Nu betaal ik een verzekeringspremie waar ik niets voor terugkrijg.
Anders wens ik mijn contract bij de telefoonprovider en de verzekeraar wordt onmiddellijk ontbonden.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jorn Veenendaal