Klacht: Gedwongen situatie en geen opties om een tandartsverzekering te nemen

op 30 november 2016 over Unive in de categorie Verzekering

Geachte lezer,
Ik leg u mijn situatie voor en zou graag van u een oplossing willen vernemen.
Door verschillende omstandigheden (oa scheiding) ben ik (na eerst via de gemeentelijke schuldhulp) in februari 2015 in de WSNP beland.
Door Univé zijn op een gegeven moment mijn aanvullende verzekeringen opgezegd. Mijn situatie is nu als volgt. Ik heb een basisverzekering, die ik al enige tijd zelf netjes op tijd betaal. Ik zit dus ook al enige tijd zonder aanvullende verzekeringen omdat Univé deze vorig jaar heeft geweigerd. Ook heeft Univé geweigerd dat ik overstap naar een andere maatschappij. Ook afgelopen week heeft Univé een aanvullende verzekering geweigerd.
Ik word dus nu in de volgende situatie gedwongen. Ik ben verplicht minimaal 3 jaar (standaard WSNP periode) bij Univé verzekerd echter mag verder niet een aanvullende tandartsverzekering nemen. Het kan toch niet zijn dat door bovenstaande situatie ik langere tijd geen tandartsverzekering mag en kan afsluiten en daardoor niet of nauwelijks gebruik kan maken van tandartszorg zonder een verzekering. Dit mag en kan niet terwijl ik al beperkt ben in mijn financiële middelen aangezien ik in de WSNP zit.

Mij de vrijheid geven voor aanvullende verzekeringen of over te laten stappen naar een andere verzekeraar

2 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Unive over deze klacht.

1 dag geleden - Deze klacht is zojuist door Unive in behandeling genomen

Heeft op 01 december 2016 om 16:28 geantwoord

Dit is dus het verhaal wat ik meerdere keren heb vernomen maar dit is geen oplossing.
Geef mij aan waar staat dat jullie het recht hebben de aanvullende verzekering te beëindigen en nogmaals de betalingsachterstanden mag ik niet betalen conform de Wsnp. Nogmaals jullie dwingen mij in een bepaalde positie waarmee ik geen kant op kan. Zoek naar een oplossing of laat mij dan gaan naar een andere verzekeraar.
Ik ga hiermee dan ook niet akkoord en ben van plan dit mee te nemen naar radar, consumentenbond etc etc. Hierdoor zijn jullie medeverantwoordelijk aan de achteruitgang van mijn gebit en stel ik jullie aansprakelijk voor alle schade welke hierop betrekking heeft.

10 uur geleden - We hebben bericht ontvangen dat Unive een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Unive

Heeft op 02 december 2016 om 14:34 geantwoord

Hallo Andries,

Helaas moet ik je wijzen op de aanvullende verzekeringsvoorwaarden artikel 3.5, waar deze keuze op gebaseerd is. De enige oplossing die ik je dan kan bieden is om te proberen een aanvullende verzekering af te sluiten via een andere zorgverzekering. Voor de basisverzekering is het namelijk niet mogelijk om over te stappen. Via de volgende link vind je meer informatie over losse aanvullende verzekeringen http://bit.ly/2h2az6u. Ik hoop je hiermee voldoende ge?nformeerd te hebben.

Peter

Alle klachten die gemeld zijn door a.frankenhuizen@gmail.com