Klacht: Gedrag buschauffeur

op 30 september 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Mijn klacht betreft het gedrag van de buschauffeur van bus 182 vanuit Alphen a/d Rijn, van 18.13 uur.

Allereerst weigerde de chauffeur de toegang van een persoon, nadat de partner van deze persoon wel de bus in was gestapt. Deze twee probeerden echter via de achterdeur in te stappen, maar de buschauffeur opende zelf deze duur, terwijl de bus leeg was. De deur sloot nadat de eerste persoon binnen was. Geen respect voor reizigers.

Ten tweede stelde de buschauffeur de bus bij een van de wegversmallingen bij de Zegerplas (voor de kinderboerderij) zich zó op dat bestuurders vanaf de andere kant er nauwelijks doorheen konden en daardoor ook een busje van Post NL tegen de spiegel van de bus reed. De buschauffeur stelde dat het niet zijn schuld was, maar dit was wel degelijk zo gezien zijn gekozen positie terwijl de andere bestuurders eerder aankwamen. De buschauffeur wilde niet in gesprek met de bestuurder van het busje en belde hierom zijn chef. Het enige waarin de buschauffeur in geïnteresseerd was waren zijn overuren, oftewel de situatie kwam hem wel goed uit. De buschauffeur stelde meer zijn eigen belang dan het belang van de reizigers voorop.

Vervolgens reed de buschauffeur zeer roekeloos verder, met overtreding van de snelheid binnen de bebouwde kom. Ik begrijp dat er tijd ingehaald dient te worden na 10 minuten vertraging. Maar de veiligheid mag niet in het geding komen.

Nogmaals, het gedrag van de buschauffeur van bus 182 vanuit Alphen a/d Rijn (een jonge buschauffeur) was zeer ongepast en ik vind dat hierom actie ondernomen dient te worden.

Wanneer deze persoon niet langer op deze manier verder rijdt.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Arriva

Heeft op 30 september 2016 om 19:53 geantwoord

Beste Lars,

Niet leuk om te lezen dat je een klacht hebt over het rijgedrag van een chauffeur. Het is zeker niet de bedoeling dat een chauffeur roekeloos en gevaarlijk rijdt. Ik kan me voorstellen dat je hier een melding van maakt.

Klachten over het rijgedrag van onze medewerkers nemen wij uiterst serieus. Ik heb je reactie daarom intern doorgestuurd naar de vestiging waar dit verder wordt uitgezocht en wordt besproken met de chauffeur. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze chauffeurs. Wij verwachten van hen dat zij betrokken zijn en al het mogelijke ondernemen om reizigers een optimaal reiscomfort te bieden. Daarnaast staat de veiligheid van onze passagiers en medeweggebruikers bij ons op de eerste plaats.

Excuses voor het ervaren ongemak van vandaag Lars.

^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door LarsE