Klacht: Gedagvaard zonder enige kennis

op 20 september 2016 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Beste, op 18 augustus vorig jaar heb ik een abonnement afgesloten in Basic Fit Schoten, op 5 september heb ik een ongeluk gehad waarbij ik 8 ribben heb gebroken en geperforeerde long had. Ruim 1 maand in het ziekenhuis en toen thuis revalideren. Mijn toenmalige vriend heeft toen per post (helaas niet aangetekend) laten weten dat ik niet meer kon komen sporten, ben wel geteld 1 keer geweest en had al een maand en inschrijfgeld op voorhand betaald. Ik ben een half jaar uit de roulatie geweest, en kreeg vandaag een dagvaarding in de bus van een gerechtsdeurwaarder. Ik heb nooit enig schrijven of telefoon gehad van achterstalling van betaling, en was in de veronderstelling dat mijn abonnement meteen na schrijven van mijn ex was verwerkt. Nu moet ik 11 maanden ineens betalen (nooit een dag gebruik van gemaakt) en deurwaarderskosten.

Compromis voor vroegtijdig opzeggen lidmaatschap en te betalen kosten

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

Basic Fit

Heeft op 21 september 2016 om 08:03 geantwoord

Beste Saskia,

Bedankt voor jouw bericht.

Ik vind het vervelend om te moeten vernemen dat je een ongeluk hebt gehad.
Je geeft aan dat jouw ex een opzegging via de post heeft verstuurd. Volgens onze gegevens is er geen opzegging binnengekomen. Verder is er geprobeerd om contact met jou op te nemen omtrent het openstaand bedrag, dit is helaas niet gelukt. Ik zie ook dat je inmiddels bent verhuist en jij hierdoor onze herinneringen via de post niet hebt ontvangen. Het e-mail adres is nog wel gelijk, heb jij hier niets van ontvangen? Het kan ook zijn dat deze in spamfolder zijn belandt.

Momenteel is jouw dossier inderdaad bij het incassobureau in behandeling. Ik adviseer jou om hierover contact met hen op te nemen aangezien wij deze reeds uit handen hebben gegeven. Als jij kunt aantonen eerder te hebben opgezegd met medisch attest, dan kan het lidmaatschap met terugwerkende kracht nog worden opgezegd.

Nathalie van Basic-Fit

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door SaskiaB71