Klacht: Gebruiksonvriendelijk

op 17 juli 2012 over DigiD in de categorie klachtmelden

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

De DigiD is slecht toegespitst op studenten omdat zijn
– regelmatig van adres wisselen
– vaak de brievenbus met anderen delen
– niet zelden van nummer wisselen.

Het systeem van de DigiD is er op ingesteld dat iemand een vast adres heeft, en een eigen veilige brievenbus. Dit geldt voor veel mensen, maar is bij studenten vaak een uitzondering. Bij het ontbreken van deze voorwaarden (ergens anders staan ingeschreven, tijdelijk verhuisd, enkele maanden op stage) etc wordt het aanvragen en invoeren van de DigiD een heisa!

Gewenste Oplossing:

Geef een alternatief op de DigiD, bijvoorbeeld op vertoon van paspoort op bij de universiteit, door middel van een uit te printen formulier.

Alle studenten hebben de constante dat ze regelmatig naar de universiteit gaan. Waarom niet het mogelijk maken om daar de herinschrijving te laten regelen?

Alle klachten die gemeld zijn door liselottevanvliet