Klacht: Gebruik eigen router onmogelijk.

op 17 oktober 2016 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Op de website beweert Ziggo dat het in bridge-modus zetten van hun modem zo gepiept is dus ik heb een eigen router aangeschaft met betere wifi-capaciteit.
Na gebeld te hebben met de klantenservice blijkt het bridgen van het modem “op dit moment” niet te kunnen wegens een interne storing. Deze storing stond nergens vermeld op de Ziggo website en in ongeveer de helft van de gesprekken die hierop volgden was het probleem ook niet bekend bij de medewerker die ik sprak. Dit leidde natuurlijk tot enorm tegenstrijdige informatie wat alles nog meer frustreerde.
Het was niet mogelijk om mij, de klant, te informeren over de status van de storing, en omdat het dus ook niet in het sturingsoverzicht stond moest ik zelf er achteraan bellen om te vragen of het al was opgelost.

Vier weken en meer dan 10 telefoontjes later is het probleem nog steeds niet opgelost, nog steeds weigert Ziggo zelf contact met mij op te nemen over dit probleem waarover ze zelf geen informatie over aanbieden.

Vanochtend zou mijn modem eindelijk in brugmodus gezet worden, “geef het tien minuten” zei de medewerkster. Ik wacht 40 minuten en er gebeurt niks.
Ik hoor weer niks van Ziggo dus moet zelf weer bellen. “Nee, dat is mislukt staat hier” krijg ik dan te horen, iets wat bij hen dus duidelijk in het systeem vermeld staat maar waar ze mij niet over informeren terwijl ik geduldig zit te wachten om na een volle maand eindelijk m’n nieuwe router aan te zetten.
Het opnieuw geprobeerd en het lukt weer niet, ik vraag waarom het niet lukt. “Weet ik niet.”
Ik vraag of ze me kunnen vertellen wanneer het wel gaat lukken, “Nee, dat weet ik niet.”
Ik vraag of ze me tenminste kunnen informeren over de status van dit probleem dat al weken speelt, “Nee, dat kan niet.”

Dan ben ik er klaar mee en zeg ik dat ga kijken wat mijn alternatieven zijn qua aanbieder, “Ja, dat begrijp ik volledig”.

Ik heb geen enkel probleem met mijn eigen apparatuur plaatsen als ik niet tevreden ben met de hardware die een provider me stuurt, maar als ze de functie van het bridgen van het modem uit de firmware halen, mogen ze dit soort probleem heel wat sneller gaan oplossen.

Het grootste probleem is het complete gebrek aan informatie en service, de ongeïnformeerde medewerkers bij de support-desk, en het totale onvermogen om hun eigen klanten op de hoogte te houden van een probleem waar de klant verder totaal geen controle over heeft.

Ziggo mag contact met mij opnemen over een oplossing van dit probleem.

Alle klachten die gemeld zijn door Myra Goossens