Klacht: Gebrekkig product en malafide serviceverlening

op 06 mei 2016 over Sony in de categorie Electronica Merken

Na aankoop van de KDL40X4500 kregen wij snel enkele problemen met het beeldscherm. Dit begon met flikkeren en strepen vanuit de linkerbovenhoek. Maar als de televisie even aan had gestaan was het probleem verholpen. Daardoor was dit niet heel erg storend. Maar het probleem werd erger en duurde langer. Ook zat er een verloop in het probleem. Momenteel maakt het niet uit hoe lang de televisie aanstaat of wat je ook doet, de televisie is in de gehele linkerhelft van het beeld donker.

Natuurlijk gingen wij op zoek naar zaken die het defect van dit toestel kon verklaren. Op het internet vonden wij talloze problemen identiek aan de onze. Het bleek ook bij Sony een bekend probleem.
Wij snappen dat er iets aan een product kapot kan gaan. Maar als er een probleem bekend is die alle televisies raakt van dezelfde serie denken en verwachten wij dat Sony zijn apparaten terugroept.

Ik heb mijn klacht al meer dan eens bij Sony neergelegd, maar nog geen reactie mogen ontvangen. Het lijkt erop dat ze radiostilte houden om hun verantwoordelijkheid te ondermijnen.

De laatste keer dat ik een klacht heb opgestuurd was januari dit jaar. Natuurlijk bevinden wij ons, zeker na de lange stiltes van Sony allang buiten onze garantietermijn. Toch mag een dergelijk defect bij een product van meer dan 1500 euro ook buiten de garantie niet voorkomen zonder dat de producent een passende oplossing biedt.

Ik ben tevreden met een geldelijke tegemoetkoming. Bijvoorbeeld een terugname van de televisie door Sony en een passende tegemoetkoming daarvoor of een volledige tegemoetkoming in de kosten voor reparatie.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sony

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Sony nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door IlonaMeijsing