Klacht: Gebrek aan wifi

op 11 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik reis sinds enige tijd regelmatig over de Arriva lijn Groningen – Leeuwarden en vice versa. Nu kan ik maar één keer in de twee tot drie weken een keer gebruik maken van het aangeboden wifi netwerk van de Arriva treinen.
Waar mij dit normaal gesproken niet uitmaakt vanwege mobiele data, is het op deze lijn wel een punt waar ik graag spoedig een verbetering in zie komen.
Namelijk om het feit dat er gedurende driekwart van de reis geen mobiel netwerk beschikbaar is, wat het voor mij onmogelijk maakt om te internetten of zelfs te bellen. Dit kost mij al snel zo’n 8 a 9 uur in de week, welke ik niet kan besteden.

Gewenste Oplossing:

Wanneer de wifi op zijn minst het een klein beetje doet om de standaard dingen mee uit te voeren.
Of dat de providers het mobiele netwerk verbeteren (niet jullie zaak).

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 11 oktober 2017 om 14:58 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste wifiontbreker,

Arriva biedt haar reizigers als extra service de mogelijkheid van internet in de trein. We zijn echter wel afhankelijk van de technische mogelijkheden.

Het is een draadloze verbinding die uiteindelijk via een SIM-kaart in de trein werkt. Het kan dan inderdaad voorkomen dat m.n. bij grote drukte de internetverbinding niet optimaal is. Ook speelt de lokale dekking op het moment van de dag een rol. Zoals je zelf aangeeft is de mobiele internetverbinding op dit traject slecht. Voor goede wifi zijn wij van diezelfde verbinding afhankelijk.

Technisch gezien houden we onze voorziening goed op orde.
Samen met de provider streven we naar een zo goed mogelijke extra service voor de reiziger.

Maar tot op heden is er echter geen enkele provider die te allen tijde een 100 procent goede verbinding/dekking garandeert.

Ik stel het zeer op prijs dat je de moeite hebt genomen om ons op de hoogte te stellen van je ervaring. Zo kunnen wij blijven werken aan onze dienstverlening en de verbetering ervan.

Excuses voor het ervaren ongemak. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: http://bit.ly/2wIz51S.

Met vriendelijke groet,
^WB
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door wifiontbreker