Klacht: Gebrek aan wifi

op 11 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik reis sinds enige tijd regelmatig over de Arriva lijn Groningen – Leeuwarden en vice versa. Nu kan ik maar één keer in de twee tot drie weken een keer gebruik maken van het aangeboden wifi netwerk van de Arriva treinen.
Waar mij dit normaal gesproken niet uitmaakt vanwege mobiele data, is het op deze lijn wel een punt waar ik graag spoedig een verbetering in zie komen.
Namelijk om het feit dat er gedurende driekwart van de reis geen mobiel netwerk beschikbaar is, wat het voor mij onmogelijk maakt om te internetten of zelfs te bellen. Dit kost mij al snel zo’n 8 a 9 uur in de week, welke ik niet kan besteden.

Wanneer de wifi op zijn minst het een klein beetje doet om de standaard dingen mee uit te voeren.
Of dat de providers het mobiele netwerk verbeteren (niet jullie zaak).

6 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

6 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 11 oktober 2017 om 14:58 geantwoord

Beste wifiontbreker,

Arriva biedt haar reizigers als extra service de mogelijkheid van internet in de trein. We zijn echter wel afhankelijk van de technische mogelijkheden.

Het is een draadloze verbinding die uiteindelijk via een SIM-kaart in de trein werkt. Het kan dan inderdaad voorkomen dat m.n. bij grote drukte de internetverbinding niet optimaal is. Ook speelt de lokale dekking op het moment van de dag een rol. Zoals je zelf aangeeft is de mobiele internetverbinding op dit traject slecht. Voor goede wifi zijn wij van diezelfde verbinding afhankelijk.

Technisch gezien houden we onze voorziening goed op orde.
Samen met de provider streven we naar een zo goed mogelijke extra service voor de reiziger.

Maar tot op heden is er echter geen enkele provider die te allen tijde een 100 procent goede verbinding/dekking garandeert.

Ik stel het zeer op prijs dat je de moeite hebt genomen om ons op de hoogte te stellen van je ervaring. Zo kunnen wij blijven werken aan onze dienstverlening en de verbetering ervan.

^WB
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door wifiontbreker