Klacht: Geannuleerde bus

op 12 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

De bus op lijn 87 van Rotterdam Kralingse zoom naar Sliedrecht stormrand op 12 september 22:03 uur startte niet. Hier is letterlijk niks aan gedaan. De buschauffeur keek een aantal minuten naar de achterkant van de bus en ging vervolgens roken. Er is geen vervangende bus geregeld, geen bericht aan de reizigers gegeven en nergens naar gebeld door de chauffeur om het ook maar te proberen op te lossen.

Hierdoor mochten de reizigers, waaronder ik, een half uur in de kou wachten op de bus erna en waar we ook nog moeten overstappen. Ik vind dit niet kunnen.

Een schadevergoeding en formele klacht jegens de buschauffeur wegens onprofessioneel gedrag zou gewaardeerd worden.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 12 september 2017 om 22:53 geantwoord

Beste RH.,

Ai! Balen zeg dat je extra reistijd hebt opgelopen omdat de bus van 22:03 niet is vertrokken. In het volgsysteem van de bus zie ik dat de rit inderdaad is komen te vervallen, met de melding van de buschauffeur dat de bus vanwege een technische storing niet wilde starten. Helaas is het niet altijd mogelijk om de rit dan wel te gaan rijden met een andere bus omdat er niet altijd een vervangende bus voorradig is.

Je geeft aan dat je graag een schadevergoeding wilt. Ik wil je wijzen op de geld terug bij vertraging regeling: https://www.arriva.nl/zuidholland/service-contact/niet-tevreden-geld-terug.htm.

Excuses voor het ervaren ongemak en de extra reistijd!

^MR
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door RH.