Klacht: Geannuleerde bus

op 12 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

De bus op lijn 87 van Rotterdam Kralingse zoom naar Sliedrecht stormrand op 12 september 22:03 uur startte niet. Hier is letterlijk niks aan gedaan. De buschauffeur keek een aantal minuten naar de achterkant van de bus en ging vervolgens roken. Er is geen vervangende bus geregeld, geen bericht aan de reizigers gegeven en nergens naar gebeld door de chauffeur om het ook maar te proberen op te lossen.

Hierdoor mochten de reizigers, waaronder ik, een half uur in de kou wachten op de bus erna en waar we ook nog moeten overstappen. Ik vind dit niet kunnen.

Gewenste Oplossing:

Een schadevergoeding en formele klacht jegens de buschauffeur wegens onprofessioneel gedrag zou gewaardeerd worden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 12 september 2017 om 22:53 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste RH.,

Ai! Balen zeg dat je extra reistijd hebt opgelopen omdat de bus van 22:03 niet is vertrokken. In het volgsysteem van de bus zie ik dat de rit inderdaad is komen te vervallen, met de melding van de buschauffeur dat de bus vanwege een technische storing niet wilde starten. Helaas is het niet altijd mogelijk om de rit dan wel te gaan rijden met een andere bus omdat er niet altijd een vervangende bus voorradig is.

Je geeft aan dat je graag een schadevergoeding wilt. Ik wil je wijzen op de geld terug bij vertraging regeling: https://www.arriva.nl/zuidholland/service-contact/niet-tevreden-geld-terug.htm.

Excuses voor het ervaren ongemak en de extra reistijd!

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.com/ArrivaNederland.

Met vriendelijke groet,
^MR
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door RH.