Klacht: Garantie vervallen na raparatie met originele Samsung onderdelen

op 11 juni 2016 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Een jaar geleden heb ik mijn Samsung S4 laten vallen en moets ik het scherm laten vervangen. Omdat ik mijn telefoon niet 1 of 2 weken kan missen en er in mijn omgeving geen gecertificeerde reparateur zit heb ik mijn telefoon naar GSM Sjop gebracht, na een half uur een €159,- lichter had ik ‘m weer terug, gerepareerd met originele Samsung onderdelen.
Recentelijk ging mijn WIFI en bluetooth niet meer aan. Omdat ik vanaf de start van aankoop al allerlei problemen had met de S4 (schakelde zichzelf uit, nieuwe batterij en recentelijk elke keer dat hij mijn SIM niet meer herkende en ik opnieuw moest opstarten) ging ik naar Mediamarkt kocht een nieuwe Samsung S5 en bood de S4 ter reparatie aan, zodat ik de S4 aan mijn dochter kon geven.

Ik ontving bericht van het servicecentre: Het product is total loss als gevolg van Toestel is geopend door derden.

Kennelijk levert Samsung wel originele onderdelen aan bedrijven maar als ze niet gecertificeerd zijn dan heb je ook nergens recht meer op, ookal gaat het probleem heel ergens anders over.

Ik ben tevreden wanneer het service centre mij aangeeft wat het probleem is en waarom het toetsel total loss is. Ik krijg momenteel geen informatie anders dan dat men zegt dat het toestel is geopend door een niet gecertificeerde reparateur en dat daarom het toestel total loss is.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Koo