Klacht: Garantie Bril

op 06 oktober 2016 over Specsavers in de categorie Opticïens en brillen

Op 15-09-2015 heb ik twee titanium brillen gekocht bij Specsavers Poolsterstraat 16 Rotterdam.
Vanaf het begin heeft één bril niet gedeugd en vielen de glazen eruit.
Na 4 keer terug geweest te zijn naar Rotterdam (21km) is deze bril onder garantie vervangen.
April 2016 is de nieuwe bril geleverd.

Gisteren 5-10-2016 is er een poot van de bril inwendig gebroken.
Contact opgenomen met Specsavers Rotterdam, nieuwe poot is niet leverbaar.
Omdat de bril ouder is dan 1 jaar werd uit “coulance” het aanbod gedaan voor halve prijs een nieuw montuur te leveren voor halve prijs (99.50)
Ik vond dit geen coulance aanbod. Immers bij Specsavers geldt al jaren 2 brillen voor de prijs van 1
Vanmorgen teruggebeld door de manager van Specsavers Rotterdam, Erik van Roessel, hij kon niets voor me doen, garantie was 1 jaar en halve prijs voor het montuur was het aanbod.
Er viel niet over te praten en dit was de landelijke richtlijn.

Volgens de site van Specsavers is de garantie op brillen 2 jaar.
De eerste bril is 15-09-2015 geleverd.
De garantie zou dus lopen vanaf 15-09-2015 dan zou de termijn 1 jaar en 20dagen zijn.
Door alle geklier met de eerste bril (mede door de afstand van 21km) heb ik het eerste jaar de bril niet volledig kunnen gebruiken.
De bril waar het om gaat is onder garantie vervangen in april, en dus nog geen half jaar oud.
Bij consumentenkoop geld volgens mij, dat de fabrikant aantoont dat het geen productiefout is als de fout zich binnen 6 maanden openbaart, ook als dit een vervangend nieuw product betreft.
Daarnaast vind ik het geen coulance aanbod als ik de halve prijs (99.50) moet betalen voor een montuur zonder glazen terwijl ik normaal 2 brillen inclusief de glazen voor 199 euro koop.
In principe betaald een andere klant voor deze bril 99.50 per stuk inclusief glazen en het slijpen van deze glazen.
Ik moet voor een coulance aanbod 99.50 betalen zonder glazen en zonder inslijpen.
Ook vind ik het een fors bedrag voor de reparatie van eigenlijk maar één brillenpoot.

Een echt coulance aanbod van Specsavers

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Specsavers over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Mikmik