Klacht: garantie

op 20 juni 2017 over Samsung in de categorie Electronica Merken

In april 2017 gaf de half jaar oude Samsung J7 problemen. Het was niet mogelijk een WIFI verbinding te maken.
Contact opgenomen met Samsung die adviseerde de telefoon onder garantie naar Larsa Telecom te brengen. Telefoon daar naartoe gebracht.

Dezelfde dag stond in de status op de website van Larsa Telecom dat de reparatie gereed was. We moesten echter wachten op een mailtje dat de telefoon gereed zou zijn.
Na drie uur gewacht te hebben, Larsa Telecom gebeld en die gaf aan dat dit een foutje was.

Maandag weer gebeld toen bleek de WIFI connector kapot te zijn, wat hun vermoeden al was, dus hadden ze maar een moederbord besteld om hem te vervangen. Het moederbord zou dinsdags binnenkomen. Uiteindelijk woensdag gebeld om te vragen of inmiddels het moederbord al binnen was. Dat was er alleen hadden ze de pech dat het kabeltje waar het moederbord mee gecontroleerd moest worden, door Samsung na geleverd moest worden. Samsung hierover gebeld en die wisten niks over een levering van een kabeltje aan Larsa Telecom.

Na contact te hebben gehad met Samsung, was het advies om de telefoon op te halen bij Larsa Telecom en door Samsung zelf op te laten halen en repareren.

Vrijdag aangegeven bij Larsa Telecom dat wij de telefoon kwamen ophalen. Dit kon absoluut niet want zij moesten een protocol aanhouden. Zij mochten toestellen niet ongerepareerd terug geven aan de klant. Uiteindelijk gebeld met de manager die vertelde dat het toestel in oude staat terug gezet zou worden. Het oude moederbord zou teruggezet worden en we konden hem de zelfde dag terug halen.
Toen we hem terug gehaald hadden en in afwachting van het ophalen door Samsung de telefoon aan zette kwamen wij er achter dat er veel meer defect was dan voor de reparatie bij Larsa Telecom. Bij bellen met de headset was er een rare brom achter de stem. Ook deed de camera het niet meer, deze gaf meerdere foutcodes aan.
Hiervan hebben wij Samsung direct op de hoogte gebracht.
We hebben de telefoon, maandag de 12e juni 2017 op laten halen door Samsung teneinde hem bij Dynafix te laten repareren.
Al snel kregen we een mail van Samsung dat Dynafix een prijs opgave had gemaakt.
Dit was 111,99 euro voor reparatie of 70,00 euro zonder reparatie.
Als we niets betaalde zou het toestel vernietigd worden.
Bij telefonisch contact met Dynafix werd er medegedeeld dat er door een monteur was geconstateerd dat er een derde partij aan de telefoon heeft gezeten ( Larsa Telecom ) en dat de mega achtercamera er uit was gehaald maar niet was terug geplaatst. Vandaar de rekening..
Samsung weer gebeld en het verhaal uitgelegd. Advies Samsung Larsa te bellen.

Larsa zou e.e.a. uitzoeken. Uiteindelijk de bevestiging van Larsa dat men inderdaad de achtercamera vergeten was terug te plaatsen.
Nu is er een strijd gaande tussen Samsung Larsa en Dynafix wie gaat betalen.
Naar onze mening is dit echter niet ons probleem echter denkt Samsung hier kennelijk anders over. Dat wij uiteindelijk de dupe zijn en een telefoon van een goed half jaar oud, hebben dat defect is en er geen uitzicht op vervanging of reparatie is deert Samsung kennelijk niet.
Verder dan de helpdesk kom je bij Samsung niet. De medewerkers aan de helpdesk geven allen aan niets te kunnen betekenen. Op het verzoek door verbonden te worden met iemand die wel beslissing bevoegd is word ontkennend geantwoord. Zelfs word door een medewerker van de helpdesk het advies gegeven de rechtsbijstand in te schakelen omdat dit een Samsung probleem is.

na reparatie / vervanging

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door A. Mink