Klacht: Frauduleuze en late levering

MPeeters op 02 maart 2015 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste DPD
Op 25 februari jl heb ik een bestelling gedaan bij een van mijn leveranciers. Het pakket zou de eerstvolgende werkdag door DPD worden aangereikt. Op vrijdag 27 februari heb ik zelf met uw klantenservice moeten bellen, om te vernemen dat de zending door “onvoorziene omstandigheden” niet kon worden geleverd. het zou op maandag, vandaag dus, worden geleverd.

Vanochtend ontving ik dan ook, zoals verwacht, een nieuwe mail van u waarin te lezen stond dat het pakket tussen 13:55 en 14:55 zou worden aangereikt. Omdat ik om 16:00 nog geen pakket gekregen had, heb ik wederom met uw klantenservice gebeld. Ik stond verbaasd toen uw medewerker mij wist te vertellen dat het pakket was afgeleverd en ik er zelf voor had getekend! Dit is absoluut onwaar. Er is niet aangebeld en ik heb nergens getekend. Toen uw medewerker vervolgens verhaal ging halen bij de chauffeur, na een vaag verhaal over levering bij de buren, heb ik na 5 minuten in de wacht te staan opgehangen. Ik sloeg sowieso al steil achterover van de telefonische kosten die u durft te rekenen. Als u me vervolgens 5 minuten in de wacht zet, is dat natuurlijk wel makkelijk verdiend, niet?

Wat ik nog veel vreemder vind, is dat het pakket vervolgens in de brievenbus lag! Bovendien stond de bestelling tot het moment dat ik met uw medewerker belde nog op “pakket in uitlevering”(16:00). Bizar is dat er NA dit telefoongesprek ineens “15:14u geleverd” stond te lezen.

Deze manier van werken valt onder fraude. Iemand anders dan ikzelf heeft voor deze zending getekend! Dat is bij wet verboden. Bovendien heeft de leverancier niet voor niks betaald voor een verzekerde verzending. Ook zij zijn niet te spreken over deze gang van zaken. Het betreft een pakket met een waarde van meerdere tientjes.

Ik verwacht dan ook van u een vergoeding voor de gemaakte telefonische kosten, aangezien u uw klanten niet zelf informeert over de gang van zaken en aangezien er door uw chauffeur frauduleus is gehandeld door een handtekening te zetten. Verder zou ik deze handtekening graag zien.

De gemaakte telefoonkosten komen in totaal uit op ruim 5 euro, aangezien ik in elk geval 2 telefoongesprekken met u heb gevoerd die minstens 10 minuten duurden, alles bij elkaar. Hierbij tel ik alleen de duur u berekende telefoonkosten mee.

In afwachting van uw reactie verblijf ik,
M. Peeters

Gewenste Oplossing:

Terugbetaling van de gemaakte telefonische kosten en tegenmoetkoming vanwege frauduleus handelen. Tevens zou ik graag de gezette handtekening opvragen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van

9 jaren geleden - Allereerst onze excuses voor het ongemak. We hebben je klacht over de levering/chauffeur doorgestuurd naar onze afdeling transport. De chauffeur mag een pakket niet leveren zonder dat hij een handtekening voor ontvangst heeft gehad van de ontvanger. Hij heeft dus niet geleverd conform de voorwaarden van DPD. Het kan inderdaad soms zo zijn dat er een wachtrij is bij onze klantenservice en dat de je dus niet direct een van ons te spreken krijgt. DPD is niet verantwoordelijk voor de gevolgschade en gemaakte telefoonkosten. Gelukkig zijn de kosten slechts € 0,50 per gesprek en niet per minuut.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 17 juni 2015 om 15:11 geantwoord

Geboden Oplossing:

De klacht is destijds doorgestuurd naar de juiste afdeling en de medewerker in kwestie aangesproken op zijn handelen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van DPD beoordeeld.

MPeeters

Heeft op 18 juni 2015 om 15:30 geantwoord

Ik heb geen enkele oplossing aangeboden gekregen van DPD, dusja, moeilijk om daarover een mening te geven;)

Alle klachten die gemeld zijn door