Klacht: Frauduleus gedrag van de Telegraaf op de Huishoudbeurs

op 14 mei 2016 over Telegraaf in de categorie Kranten - Landelijk

Mijn vrouw is aangesproken door iemand van de Telegraaf op de huishoudbeurs 2016 om een Telegraaf abonnee te worden. Mijn vrouw heeft gemeld dat we reeds abonnee waren. De persoon in kwestie meldde, dat ie dat kon controleren en daar is mijn vrouw op ingegaan. We waren abonnee sinds 1985! Toen is als wederdienst gezegd dat we gratis kaartjes krijgen voor Jan Smit.
En hier begint de ellende… Eerst kregen we een brief dat we nieuw abonnement hadden, dus 2 abonnementen i.p.v. 1. Hierover is telefonisch contact geweest met de Telegraaf en e.e.a. is rechtgezet.
Vervolgens is er automatische incasso gestart door de Telegraaf vanaf de rekening van mijn vrouw. Weer telefonisch contact gehad en gezegd dat we niet van dit soort frauduleuze praktijken houden.
Telegraaf heeft netjes teruggebeld en gezegd dat wij een abonnement hebben afgesloten op de huishoudbeurs. Er is inderdaad iets getekend, onder het voorwendsel dat het gratis was.
De Telegraaf luistert niet naar onze kant van het verhaal, mijn vrouw de kaarten gratis heeft gekregen en er is uitdrukkelijk gezegd dat we geen verplichtingen aan zijn gegaan. We vinden de aanpak en houding van de Telegraaf SCHANDALIG!.
Ik heb gemeld, in een telefonisch contact, dat ik een excuus wil en een gebaar mijn kant op (bv de krant een paar maanden gratis). De Telegraaf reageert eenzijdig vanuit hun administratieve systemen en meld dat wij wel een verplichting zijn aangegaan..
Voor mijn een reden om naar circa 30 jaar de Telegraaf op te zeggen, mijn vrouw en ik ben niet gediend van dit soort zaken.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Telegraaf over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Telegraaf in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Telegraaf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Telegraaf

Heeft op 17 mei 2016 om 12:12 geantwoord

Geachte heer de Wijs,

Bedankt voor uw bericht waarin u aangeeft niet tevreden te zijn met onze klantenservice.

Onze excuses voor dit ongemak.

Wij hebben inmiddels telefonisch contact gehad en zijn overeengekomen over een oplossing.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

MvS - De Telegraaf

Heeft op 17 mei 2016 om 20:48 geantwoord

Ik verwijt de Telegraaf een arrogante houding. Er is een oplossing, alleen die is tot stand gekomen omdat ik doordruk. De Telegraaf is niet in staat om zich in ons situatie in te leveren. Hoe vaak ik \"onze leidinggevende\" heb gehoord, laat deze mij te woord staan

Alle klachten die gemeld zijn door ECAM