Klacht: Fraude

op 21 december 2012 over Adyen in de categorie Betalingsdiensten

Op 18-12-2012 is er een bedrag van 190,80 euro van mijn moeders rekening afgeboekt door Adyen ten gunste van BE2 Dating.
Er dient vermeld te worden dat mijn moeder de leeftijd van 84 jaar heeft en uitsluitend van een alleenstaande AOW leeft en al vele jaren weduwe is en geen enkele behoefte heeft aan datings.
Er is nimmer een rekeningnummer aan Adyen of aan BE2 Dating verstrekt en er is overigens nimmer contact geweest met beide partijen. Op grond van bovenstaande kan ik dit niet anders beschouwen als je reinste diefstal cq(fraude).
Mede gelet op het feit dat Adyen al geruime tijd in de belangstelling staat van de consumenten organisaties bevreemd me eingelijk het bovenstaande niet.

Bij deze eis ik de totale som van 190,80 euro op doormiddel van een directe stornering.
Mocht het bovenstaande niet tot een bevredigende oplossing komen zal ik genoodzaakt zijn om juridische stappen te ondernemen.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Adyen in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Adyen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Adyen

Heeft op 04 januari 2013 om 12:00 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Dank voor uw bericht aan Adyen, U kunt in het vervolg uw vragen ook direct aan Adyen vragen op http://www.adyen.com/info-for-shoppers/

Adyen is een bedrijf dat in opdracht van online winkeliers betalingen via bankmachtiging, credit card, iDeal en veel andere betaalmethoden afhandelt.
Adyen levert de achterliggende technische systemen voor afhandeling van betalingen aan winkeliers.
Adyen verplicht Winkeliers om toestemming te vragen aan hun klanten voordat de consumenten belast worden, dit is vereist voor zowel eenmalige als herhaalbetalingen.

Voor vragen over uw individuele betalingen en de status van uw bestelling kunt u het beste direct contact opnemen met de winkel waar u de bestelling/betaling heeft gedaan, zij zullen U uit kunnen leggen waarom ze deze transactie naar hun financiele partners hebben gestuurd voor verdere verwerking.

Indien u op de website van de betreffende winkel niet duidelijk de contact gegevens kunt vinden, kunt U deze altijd direct bij Adyen opvragen op http://www.adyen.com/info-for-shoppers/

met vriendelijke groet,

Adyen Support