Klacht: Fraude

op 19 september 2018 over ING in de categorie Banken

Iets via marktplaats gekocht en betaald. Na een melding van marktplaats dat de tegenpartij een nepaccount heeft, is direct contact opgenomen met de klantenservice. De betaling stond nog in reservering. Helaas zei de medewerker dat hij niets kon doen en dat ik aangifte moest doen. Heb dit meteen gedaan. Ik vind het erg raar dat als iets nog in reservering staat je het niet voor de klant kan terug halen.
Wij hebben ook vanavond nog contact gehad met de afdeling fraude. Maar helaas kon die ook niets doen. Hij of zij heeft zelfs een rekening bij de Ing. Het is triest dat dit zomaar kan en er ook nog word gezegd het is ook een klant. Marktplaats stuurt heus niet zomaar een bericht uit. Deze meneer of mevrouw moet bekend zijn. Wij hebben al zoveel jaar rekeningen bij de Ing. Wij voelen ons in de kou gezet. En denken erover om bij de Ing weg te gaan.

Als wij de 120,00 van de tegenpartij terug hebben op onze rekening.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 19 september 2018 om 21:45 geantwoord

Beste 1113,

Wat ontzettend vervelend om te horen dat je bent opgelicht op Marktplaats. Zodra je een overschrijving hebt bevestigd met de TAN code wordt de overboeking direct in werking gesteld. De overboeking van ING naar ING is real time, dus ook direct bijgeschreven bij de ontvanger.

Het neemt niet weg dat het erg vervelend is als je online een betaling doet, waarbij afspraken door de ander niet worden nagekomen. Een online betaling is iets tussen jou en de verkoper, in dit geval een aanbieder via Marktplaats. ING kan geld niet terugstorten. Een dergelijk verzoek kunnen wij dan ook niet in behandeling nemen.

Wat je wel kunt doen is direct aangifte doen van oplichting bij het Landelijk Meldpunt Internetoplichting. Dit heb je inmiddels al gedaan zodat de politie het onderzoek kan starten.

Vriendelijke groet,

Yvonne