Klacht: Frank energie benadeeld door expres hoog gasverbruik te incalculeren

MeneerM op 12 januari 2022 over Frank Energie in de categorie Energieleveranciers

Tevens betalen zij het teveel betaalde NOOIT terug. Het concept met betaal alleen wat je verbruikt is een en al leugen.

Kennelijk maakt Frank misbruik van de situatie dat veel consumenten de dupe zijn van faillissementen. Wij betalen ipv het ingecalculeerde verbruik van bijv december met 100m3 gas ineens voor 350m3 en dit doen ze nu voor de derde termijn op rij. We hebben nooit geld terug gezien en hun klantenservice is ronduit bagger.

Ik raad iedereen aan ver weg te blijven bij Frank.

Al het overschot teveel betaald direct terug op onze rekening. Dit gaat over 2,5 maand al om meer dan 600 euro

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Frank Energie

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Frank Energie nog niet in behandeling is genomen.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Frank Energie in behandeling genomen

Bericht van Frank Energie

2 jaren geleden - Beste heer Mulder. Je verbruik voor de maand december wordt ingeschat op basis van het jaarverbruik dat je zelf hebt opgegeven. Dat verdelen we over de maanden op basis van het verbruiksprofiel van de gemiddelde Nederlander. Omdat je in de winter veel meer gas verbruikt dan in de zomer en de prijzen deze winter hoog zijn, zijn ook de voorschotten hoog. Aan het eind van de maand weten we je werkelijk verbruik. Als blijkt dat je teveel hebt betaald verrekenen we dat met een volgende rekening.

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Frank Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Frank Energie

Heeft op 04 juli 2023 om 11:08 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door MeneerM