Klacht: Foutieve prijsmelding zelfs na melding van de klant

op 02 september 2015 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

reservatie 421581060

Ik heb een appartement Holiday home Nazare in Portugal geboekt tussen 30 dec. 2015 en 2 januari 2016 voor 35 euro per nacht.
Voordat ik geboekt heb, heb ik op tripadvisor hetzelfde logement gevonden en kontakt met de eigenaar opgenomen. Ondanks dat het appartement bij booking en tripadvisor aangeboden wordt laat de eigenaar weten dat het bezet is voor die periode. Daarna heb ik nog kontakt opgenomen met de eigenaar om te informeren dat het nog steeds beschikbaar was bij booking. De eigenaar heeft de info niet verbeterd. Ik heb ook een mail gestuurd en gebeld met een medewerker van het genius-service nummer van Booking en hen geïnformeerd over de verklaringen van de eigenaar. De medewerkster heeft gezegd dat de info op de site van Booking juist is . Daardoor heb ik geboekt. Een uur later stuurt de eigenaar (via Booking) dat de prijzen niet geactualiseerd zijn voor einde van het jaar. Deze reservatie is een reservatie waar de klant niet kan annuleren (in dit geval heeft booking voor mij geannuleerd). Ik vind dat volgens het gelijkheidsbeginsel de eigenaar ook niet zou mogen kunnen annuleren en als hij een minimum aan fatsoen zou hebben dan zou hij verantwoordelijkheid nemen voor zijn nalatigheid en het appartement moeten verhuren voor de vermelde prijs.
De eigenaar en Booking hebben hun info niet verbeterd na de melding van de klant.
Een dag later stuurt de eigenaar een mail waarin hij laat weten dat de prijs per nacht in die periode 150 euro per nacht is. Deze verandering van prijs heeft me schade berokkend want als de accomodatie in Nazare in de eindejaarsperiode duur is dan moet ik mijn reisprogramma aanpassen.
Ik vind dat Booking mede verantwoordelijk is voor de mogelijke foutieve info op de site. Als Booking zijn belofte van juiste informatie niet kan waarmaken dat kunnen de klanten er ook niet op vertrouwen dat de vermelde info waarheidsgetrouw is.
De eigenaar van dit appartement is niet serieus, niet eerlijk, daardoor vind ik dat Booking de samenwerking met eigenaars die geen kwaliteitsvolle dienst bieden zou moeten stopzetten. Zo niet brengt Booking schade aan haar eigen klanten en is Booking het vertrouwen van de klant aan het schenden. Ik vind dat Booking zich niet mag blijven verbergen achter het excuus dat ze maar een “tussenpersoon” zijn.
Ik ben klant van Booking maar als Booking geen verantwoordelijkheid neemt voor de fouten op de site dan zal ik proberen rechtstreeks te boeken bij de hoteliers.

Ik wil dat Booking en de eigenaar zich houden aan de vermelde prijs voor het appartement.
Zo niet moeten de eigenaar of Booking een geste doen om de schade van het misleidende aanbod te herstellen.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door booking.com in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat booking.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

booking.com

Heeft op 07 september 2015 om 11:11 geantwoord

Beste Januario Silva,

Ik wens mijn oprechte excuses voor het ongemak die dit heeft veroorzaakt.
Het was helaas niet mogelijk om de reserverong voor de oorspronkelijke prijs aan te bieden aangezien de accommodatie de reservering niet zou honoreren voor de prijs waarmee deze geboekt is.
Vanwege het ongemak heb ik u een geste aangeboden, die u inmiddels al heeft geaccepteerd.
Mijn collega van de afdeling klanten relaties is al in contact met u geweest met betrekking tot de terugbetaling.
Nogmaals excuses voor het ongemak die dit heeft veroorzaakt.

Met vriendelijke groeten,
Jamie
Booking.com Customer Service Team

Alle klachten die gemeld zijn door estrela