Klacht: Foutieve levering en slechte afhandeling

op 28 juni 2016 over Hornbach in de categorie Bouwmarkten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Hierbij uw aandacht voor het volgende:

Op 13 maart jl. bestelden wij in uw filiaal in Nieuwerkerk a/d IJssel 2 pakken vloertegels met houten uitstraling (VT Merbau Roble Artikelnr.5834402). Ons was toegezegd dat het ongeveer 2 weken zou duren. Helaas hoorden wij niets meer. Na 4 weken zijn we langsgegaan om ernaar te vragen en uw werknemer de heer Marco Broer gaf nonchalant aan dat dat wel even kon duren, hij zou morgen wel gaan bellen. We hoorden echter weer niets. Tegen het einde van de week zijn we weer langs geweest bij dezelfde medewerker en we zouden rond 14.00 uur teruggebeld worden.
Wederom kwam er niets….
We zijn maar weer langsgegaan. Ditmaal zou hij er écht achteraan gaan, vóór Koningsdag zou het er zijn.….uiteindelijk hadden we begin juni (!!) een briefje in de brievenbus: onze bestelling lag klaar!

Nu komen wij al jarenlang bijna wekelijks bij uw filiaal in Wateringen en zijn andere service gewend, maar dit kan overal een keer gebeuren en ondanks dat we uw medewerker niet echt klantvriendelijk vonden, was de zaak wat ons betreft afgehandeld.

Maar helaas. We zijn vorige week – door privé-omstandigheden vertraagd – begonnen met het leggen van onze wc-vloer. Alles opgemeten en gezaagd.
Het leek íets anders dan we hadden gedacht, iets donkerder vergeleken bij onze ander vloer op de begane grond, maar dat leek ons logisch, het was ander materiaal dus het kan nooit exact hetzelfde zijn. Totdat de 7e en 8e plank gelegd werden…. Deze waren heel anders! Dit leek juist wel op onze vloer, dus dit hadden we bedoeld.
Op zich waren we ‘tevreden genoeg’ met de 1e 6 tegels, maar de 2 duidelijk andere tegels stonden er écht niet bij. Ze zijn een stuk lichter en het patroon was ook anders. Het was gewoon ronduit lelijk zo bij elkaar (zie foto in bijlage).

Niet al te vrolijk door de tegenslag gingen we wederom vanuit Zoetermeer naar uw filiaal in Nieuwerkerk en werden bij de Klantenservice uitermate vriendelijk ontvangen en aangehoord. De dame hoorde ons verhaal aan en gaf aan dat zij er een notitie van had gemaakt en dat kregen we mee naar de betreffende afdeling.
Zoals we van jullie filiaal in Wateringen gewend zijn verwachtten we medeleven en medewerking van uw medewerker. Niets was echter minder waar. De heer Bas Hermes luisterde nagenoeg niet naar wat we vertelden, hij was ondertussen iets aan het opschrijven. Dit bleek zijn emailadres, we moesten de foto maar naar hem mailen dan zou hij maandag wel even kijken. Maar – zo gaf hij stellig aan: “de discussie over kleurverschillen gaat u nooit winnen”.

Wij verwachten niet dat we bij een bouwmarkt als koning/koningin behandeld worden, maar dit ging wel een beetje ver. Wij klussen al decennia en hebben al zo vaak vloeren gelegd van hout of laminaat, dus wij weten dat we alles uit hetzelfde verfbad moeten hebben, daar hebben we ook dit keer weer goed op gelet. De nummers op de beide dozen gaven ook aan dat het hetzelfde verfbad betrof. Echter de pakken bestonden uit 4 tegels en we hadden dus 2 pakken waarin 8 tegels van dezelfde kleur, 2 weken af. Er zaten dus 2 ‘verkeerde’ tegels in één doos. De doos was bij ontvangst ook al open geweest en dicht getapet.

Wij zijn al jaren enthousiast over De Hornbach, we rijden graag wat kilometers extra i.v.m. jullie uitgebreide assortiment, kennis en hulpvaardigheid van uw medewerkers ten opzichte van de 2 bouwmarkten bij ons in de wijk. U zult begrijpen dat dit voorval uitermate teleurstellend is.

Zoals afgesproken mailden wij de betreffende medewerker met de foto als bewijs van het kleurverschil. Hij zou ons maandag 28/6 in de middag terugbellen. Wederom horen wij NIETS!!

Gewenste Oplossing:

Wij verwachten uiteraard dat we op héél korte termijn de juiste 8 vloertegels van u - of uw leverancier – geleverd krijgen. Daarbij uiteraard ook een vergoeding voor de verbruikte/verpeste lijm.

Ook horen wij graag zo spoedig mogelijk hoe u de geleden schade gaat compenseren. Te weten: de 2,5 maand lange levertijd i.p.v. 2 weken, het diverse malen heen en weer rijden tussen Zoetermeer en Nieuwerkerk, de 2 behoorlijk onbeleefde, ongeïnteresseerde medewerkers én het dubbele werk van het leggen, verwijderen, opnieuw egaliseren en leggen met de daarbij behorende dubbele huur van de tegelzaag.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hornbach over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Hornbach in behandeling genomen

Bericht van Hornbach

1 jaar geleden - Geachte heer Van Rooijen, Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen. Klantvriendelijk- en tevredenheid staat bij Hornbach hoog in het vaandel en wij betreuren dan ook dat wij niet aan uw verwachtingen hebben voldaan. Uw klacht hebben wij gisteren ingelezen en doorgestuurd onder klachtnummer K160779 naar het management van onze Hornbach vestiging in Nieuwerkerk a/d IJssel om uw klacht in behandeling te nemen. Hopende u voor dit moment voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Hornbach Nederland Bouwmarkt BV

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hornbach een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hornbach

Heeft op 26 juli 2016 om 12:59 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Arjan van Rooijen