Klacht: Foutieve informatie op mobiele website

Tvdven op 12 augustus 2024 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Afgelopen vrijdag mijn nieuwe laptop opgehaald bij CoolBlue. Via de mobiele website werd de versie met 32GB RAM-geheugen aangeboden voor €2.199,-. De versie met 16GB RAM stond online voor €2.399, waardoor ik uiteraard de betere versie heb geselecteerd – deze stond immers voor een lagere prijs online. Bij constatering dat de geleverde versie de 16GB versie betrof, terwijl ik de 32GB-versie had besteld, stelde de medewerker van CoolBlue Den Haag dat hij de laptop kon innemen als ik het hier niet mee eens was.

Contact opgenomen met de klantenservice van CoolBlue, maar deze stellen dat ik het verkeerd interpreteer, en dat ik wel degelijk de 16GB-versie heb besteld. Een screenshot bijgevoegd ter illustratie aan de klantenservice, maar deze geven nul op rekest en bieden me aan 200 euro meer te betalen voor de gewenste versie. Verder voert men geen gedegen onderzoek uit – de laptop wordt nog steeds voor de – in CoolBlue’s ogen – foutieve prijs aangeboden.

Hierbij de foto:
https://photos.app.goo.gl/ZLConMMphxMs54798

Ik had de indruk dat CoolBlue klantgerichtheid hoog in het vaandel had staan en ik bestelde er graag, maar zal zonder redelijke oplossing graag een omweg nemen naar (vaak goedkopere) concurrenten.

Gewenste Oplossing:

Een redelijke en billijke oplossing. Het zou netjes zijn geweest als de laptop conform de specificaties zou zijn geleverd voor de geadverteerde prijs.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Coolblue over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Coolblue

Heeft op 13 augustus 2024 om 17:59 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Tim,

Dankjewel voor het plaatsen van je review. We kunnen ons goed voorstellen dat het niet fijn is als er een prijsfout op de website blijkt te staan. We hebben dit dan ook meteen voor je uitgezocht.

Kijkend naar je factuur zien wij dat de 16GB versie is besteld en niet de 32GB versie. Dit klopt zelfs tot op de productnummers aan toe. De screenshots die je had gedeeld heb ik doorgenomen en het lijkt erop dat je gebruik hebt gemaakt van onze app. Ons vermoeden is dan ook dat toen je de 32GB variant aanklikte, dat deze niet is ingeladen en je dus dezelfde prijs zag staan als die van de 16GB variant. Wanneer we naar de prijsgeschiedenis van de 32GB variant in de afgelopen paar maanden kijken, heeft deze ook nooit de prijs van €2199,- gehad. Wat je hebt besteld komt dan ook overeen met wat er op de factuur van de bestelling staat. We kunnen om deze reden dan ook niet overgaan tot het gelijktrekken van de prijs, gezien het voor het betalen al opgemerkt had kunnen worden dat het ging om de 16GB variant en niet de 32GB variant.

Mocht je nog vragen hebben over de situatie dan kun je onze klantenservice altijd benaderen.

Met vriendelijke groet, Coolblue.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Coolblue een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Tvdven