Klacht: Foutieve informatie bij afsluiten Vodafone Thuis abonnement

op 28 juli 2016 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Tijdens het verlengen van mijn Vodafone mob abonnement in de winkel in Rotterdam op de Lijnbaan – waar ik overigens tevreden over ben, heb ik ook een Vodafone thuis abonnement afgesloten. Dit vanwege een financieel voordeel terwijl alles identiek zou zijn zoals bij mijn vorige abonnement bij Ziggo, op de voordelige prijs na. Ik ben het gesprek sceptisch ingegaan – gezien vorige irritante ervaringen bij KPN – en heb heel specifiek naar een aantal zaken gevraagd. Zoals o.a. een kabelloze tv aansluiting. Volgens de verkoper was dit geen enkel probleem en zou ook zo geïnstalleerd worden door een monteur.

U, voelt hem al aankomen… niet draadloos dus en met een kabel. Zwaar irritant, nu moet ik extern weer e.e.a. aanschaffen om toch draadloos tv te kunnen kijken. Dus extra kosten en kom ik zo ongeveer uit op wat ik eerst betaalde bij Ziggo en wat wel draadloos was geregeld met een module in de tv.

Door alle irritatie heb ik het er even bij laten zitten en kan dus geen tv kijken, ik heb geen zin om deze kabel dwars door de kamer te laten slingeren omdat ik simpelweg geen mogelijkheden heb om hem weg te werken, daarnaast loopt hij ook langs de entree van de woonkamer.

En, o ja, ze adverteren ook met Vodafone Thuis dat u niet tijdens de wisseling van abonnement zonder internet en tv hoeft te zitten, een monteur komt het direct voor u oplossen. Dus niet, omdat ze gebruik maken van een extern bureau die de montage verzorgt, er kunnen drie werkdagen tussen zitten.

Internet heb ik zelf opgelost, maar de tv… ik kijk wel even gemist op mn iMac…

Wanneer er adequate informatie wordt gegeven door medewerkers van Vodafone. Het vervelende is dat je alle vragen mondeling bevestigd krijgt en het in de praktijk niet klopt.

Ik ben simpelweg weer eens bevestigd dat je wanneer er bij een provider iets goed loopt, je zeker niet moet gaan veranderen, ondanks het lokkertje van een financieel voordeel.

En om de gestelde vraag hiernaast te beantwoorden; ik ben tevreden wanneer er GOED wordt geluisterd en de afspraken nagekomen worden. In mijn geval vergoed dan maar de kosten die ik moet maken voor een draadloze aansluiting die ik extern moet aanschaffen.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Wanda Bal