Klacht: Foutieve gegevens op het bord

op 06 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Beste heer/mevrouw,

Vandaag, vrijdag 6 oktober 2017, om 14:40 kwam ik aan bij het busstation korevaarstraat in Leiden. Op het bord van het busstation stond ineens gemeld dat mijn mogelijk bussen pas gingen om 14:56 en 14:53. Ik was expres vroeg naar de bus gelopen zodat ik makkelijk mijn trein op station Leiden Lammenschans kon halen om 14:56. De busreis zelf is namelijk maar 4 minuten. Met enige ergernis ben ik rennend naar het station gegaan terwijl ik een zware koffer meehad. Tot overmaat van ramp reden plotseling mijn twee mogelijke bussen (bus 400 en bus 4) toch langs mij heen. Waarom wordt op uw borden verkeerde informatie verstreken? Dat een bus niet perfect op tijd rijdt, prima. Zo werkt openbaar vervoer nou eenmaal. Maar dat mij door de vervoerder vervolgens valse informatie wordt gegeven accepteer ik niet.

Ik verwacht dat mij wordt uitgelegd waarom de verkeerde informatie werd verstreken en wat hier aan gedaan kan en gaat worden.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 07 november 2017 om 08:49 geantwoord

Beste LeidenLaw,

Wat ontzettend balen dat de bus die je graag had willen halen niet ging. Helaas kan ik nadien niet meer inzien wat hier precies de oorzaak van is geweest. Ik kan vervallen ritten 24 uur terug inzien. Mijn oprechte excuses dat je hierdoor niet hebt kunnen reizen op de manier die je plande.

^NT
Webcareteam Arriva

Heeft op 07 november 2017 om 18:34 geantwoord

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor uw reactie. Ik vind het echter wel raar dat u mijn klacht niet goed gelezen heeft. De klacht was dat er verkeerde informatie op de borden wordt verstrekt, niet dat er bussen uitvallen. U komt er op deze manier wel erg makkelijk mee weg. Afgelopen weken heb ik vernomen dat er altijd verkeerde informatie op de borden staat over een aantal bussen. Er staat dan dat er bij de korevaarstraat geen bussen rijden voor een halfuur lang en vervolgens komen er heel veel. Ik verwacht gewoon normaal geïnformeerd te worden als ik betaal voor het reizen met Arriva.

Ik hoop ditmaal dat u beter begrijpt waar de klacht vandaan komt en dat u dit oplost.

Bericht van Arriva

1 maand geleden - Beste LeidenLaw, Dank je wel voor de aanvullende informatie. Ik zet intern een melding door over het bord van station Korevaarstraat. Met vriendelijke groet, ^WB Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door LeidenLaw