Klacht: FOUT op FOUT bij dit energiebedrijf

op 27 juni 2017 over Van de bron in de categorie Energieleveranciers

Vanochtend al telefonisch contact met jullie opgenomen, gesproken met Jef..dacht ik..
Het gaat over de telefonische aanmelding als klant ( de datum 05-06-2017!) waarin er uitdrukkelijk is vermeld dat het contract gelijk in moest gaan.
Hierop is aan jullie een e-mail adres gegeven XXXXXXXXX
per mail dd 06-05-2017 een bericht van jullie dat er een borg betaald moest worden binnen 5 dagen. Dezelfde dag is de borg betaald! LET WEL, HET IS EEN BEDRAG VAN XXX EURO!

Toch kreeg ik van Stedin een bericht dat er geen contract was afgesloten…

Hierop naar jullie gebeld dd 14-05-2017 om 09.08 waarop ik vroeg of het wel goed gegaan was met de borg? aangezien ik van Stedin bericht had gehad.Tevens kreeg ik van jullie een mail wat ik niet kon plaatsten en daar ook mijn verwondering telefonisch over geuit.
Borg was goed aangekomen en alles was in orde zo!!

Helaas kreeg ik van de week WEER van Stedin bericht dat er geen contract was….

Via de mail had ik ook niets meer ontvangen..
DUS IK GA INLOGGEN, WANT EEN KLANTNUMMER HEB IK WEL AL SINDS 06-06-2017
en zie tot mijn stomme verbazing dat het contract ingaat 13 July!!
WIE heeft hiervoor opdracht gegeven? Wij niet!
Hier gaat duidelijk het een en ander mis en nog steeds!!
Want ondanks de belofte dat het contract per vandaag ingaat staat het nog steeds op 13 July
Ik krijg vandaag weer een mail of ik wil bevestigen dat de bedenktijd wordt ingekort!
Het moet niet gekker worden. Het moge duidelijk zijn dat ik hier heel erg boos om wordt!

Tevens is er telefonisch toegezegd dat de rekening van Stedin naar jullie gestuurd kan worden en gecompenseerd wordt.

Hiervan WIL IK EEN BEVESTIGING van de gemaakte afspraak en
Contract aanpassen per direct!

Dit antwoord kreeg ik…

Bedankt voor uw reactie, hierin geeft u aan dat de bedenktijd niet meer van toepassing is en dat u graag per 6 juni geleverd wilt worden door ons.

De bedenktijd van 14 dagen van uw contract gaat in nadat u het contract heeft ontvangen.
Aangezien u het vanmiddag heeft ontvangen, gaat op dat moment uw bedenktijd in.
Hierom wil ik u vriendelijk verzoeken om het te accepteren zodat wij kunnen beginnen met leveren van energie en gas.

Wij kunnen helaas niet terug in te tijd gaan met het leveren van energie. Vandaar dat we ook niet de startdatum naar 6 juni kunnen zetten.

U heeft deze tijd geleverd gekregen van de netbeheerder. Mocht het zo zijn dat u daar een rekening van krijgt, kunnen we u hierin tegemoetkomen.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wens u een fijn weekend.

Als de klacht verholpen is en alle bijhorende kosten door dit bedrijf zijn vergoed,

2 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Van de bron in behandeling genomen

Bericht van Van de bron

2 uur geleden - Beste meneer of mevrouw Hofstede, Mijn oprechte excuses voor deze slordige start bij Vandebron. Zoals reeds in persoonlijk contact bevestigd zullen wij u tegemoetkomen in de extra kosten die u maakt wanneer u een nota krijgt van de netbeheerder. Om dit in orde te maken ontvangen deze nota graag, u kunt het document sturen naar vragen@vandebron.nl Ik hoop dat wij deze situatie toch naar tevredenheid kunnen afsluiten, om te beginnen is er vast een aardigheidje naar je onderweg. Met vriendelijke groet, Coen Serviceteam Vandebron

Alle klachten die gemeld zijn door CG Hofstede