Klacht: Fortis hypotheekhouder

op 25 augustus 2016 over ABN Amro in de categorie Banken

Omdat ik graag de 4e als maandelijkse betaaldatum wil aanhouden heb ik besloten de maand juni gewoon op de 4e juli te betalen. Zoals een andere Fortis hypotheekhouder heeft de ABN AMRO de betaaldatum met ruim 3 weken naar de eerste van de volgdende maand opgeschoven waardoor de maand juni aan het einde van de periode alsnog betaald moet worden. Ik ben hierdoor van mening dat ik vanwege mijn betaling in juli nu vooraf aan mijn maandelijkse betalingsverplichting voldoe. Zojuist heb ik echter een brief van de ABN ontvangen dat ik de maand augustus nog niet voldaan heb. Ik ben van mening dan de ABN AMRO hier onjuist handelt en heb inmiddels ook al het Kifid ingeschakeld. Ik vind de handelswijze van ABN AMRO -zoals een eerder mede Fortishypotheekhouder dit omschrijft- uiterst onbeschoft en ben dan ook zeer benieuwd wat het Kifid van deze handelswijze vindt !

Ik ben tevreden als de ABN AMRO de zaak laat rusten totdat het Kifid uitspraak heeft gedaan.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

10 maanden geleden - Beste Gecko, Ik begrijp dat deze zaak u erg bezig houdt. U heeft deze klacht meerdere keren op verschillende klachtenwebsites geplaatst. Bij ons heeft u de volledige klachtenprocedure doorlopen. Omdat u het niet eens bent met de uitkomst van de klacht hebben wij u verwezen naar KiFiD, die u inmiddels ook heeft ingeschakeld. Omdat de volledige klachtenprocedure bij ons doorlopen is kan ik hierin niets meer voor u doen. We zullen de uitspraak van KiFiD af moeten wachten. Met vriendelijke groet, Dhr. R. Witjes ABN AMRO Webcare

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 02 september 2016 om 09:28 geantwoord

Bij ABN AMRO is de volledige klachtenprocedure al doorlopen. Wij hebben de klant verwezen naar het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) omdat hij het niet eens is met de uitkomst van de klacht vanuit ABN AMRO. De klacht is inmiddels ingediend bij het Kifid. De uitspraak van Kifid zullen we af moeten wachten.

Alle klachten die gemeld zijn door gecko_58