Klacht: Fortis hypotheek

op 19 juli 2016 over ABN Amro in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb een hypotheek die ik bij Fortis heb afgesloten. Omdat de ABNAMRO een ander administratief systeem heeft is mij medegedeeld dat mijn looptijd zal worden verlengt, Om mij volgens de bank `tegemoet te komen` is de maandelijkse betaling ook gelijktijdig met één maand opgeschoven, de zgn. tegemoetkoming bestaat uit het niet te hoeven betalen van hypotheekrente in Juli. Ik heb zojuist vernomen dat mijn klacht is afgewezen omdat de bank van mening is om billijkheidsreden van de juridische voorwaarden die bij de hypotheekovereenkomst door beide partijen is ondertekend te mogen afwijken. Ik ben van mening dat ik misleid wordt.

Gewenste Oplossing:

Ik ben pas tevreden als mijn klacht gegrond wordt verklaart en het contract wordt ontbonden zodat ik een andere hypotheekverstrekker kan gaan zoeken.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

8 maanden geleden - Beste heer/mevrouw, Bedankt voor het plaatsen van uw klacht. Ik vind het vervelend om te lezen dat u het gevoel heeft te worden misleid. Uit uw bericht begrijp ik dat u een klacht bij ons heeft ingediend. U heeft hierop een afwijzing ontvangen. In de brief die u van ons heeft ontvangen leest u welke stappen u kunt ondernemen als u het niet eens bent de uitkomst van uw klacht. Deze zal ik hieronder kort toelichten. Het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Als u onze klachtenprocedure heeft doorlopen en het niet eens ben met de uitkomst van uw klacht dan kunt de klacht voorleggen aan het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD). Het KiFiD is een onafhankelijke organisatie die klachten behandelt over financiële producten en diensten. Op https://www.abnamro.nl/nl/prive/abnamro/klachtenregeling/geschillen.html leest u exact hoe u de klacht aan het KiFiD kunt voorleggen en binnen welke termijn u dit kunt doen. Met vriendelijke groet, Dhr. R. Witjes ABN AMRO Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 04 augustus 2016 om 07:40 geantwoord

Geboden Oplossing:

Vanuit ABN AMRO Webcare hebben wij via dit forum de klacht op 20 juli in behandeling genomen. Wij hebben de klant uitgelegd wat hij/zij in deze situatie kan doen. Omdat wij geen reactie meer hebben gehad van de klant, sluiten we de klacht. De klant kan zich wenden bij het KiFiD.

Alle klachten die gemeld zijn door gecko1