Klacht: flexa strak in de lak

op 28 oktober 2015 over Flexa in de categorie Producten

Wil binnen alles schilderen gekozen voor flexa strak in de lak. Twee potten1,2 5 liter gekocht. 1e pot in 4 dagen op resultaat goed maar droogt langzaam dus opgepasr voor uitzakkers op deuren. Maar daarna 2e pot open gemaakt de bovenlaag was korrelig en gelig toch flink geroerd en gaan schilderen dat was drama slechte droging niet vlak dus stof indrogen niet egaal in glans en toch veel geroerd. De tweede dag weer een gelige en korrelige bovenlaag. Die heb ik eruit gehaald en bewaard en die is na 10 niet droog. Deze potten kwamen van praxis met oude opdruk omdat ik geen kassabon had konden ze niets doen. Intussen had ik gamma twee potten nieuwe opdruk gekocht. Opgemaakt zag er goed uit ben gaan schilderen en dat werkte als de eerste lange droogtijd en dus controle op zakkers. Heb het schilderwerk van pot twee geschuurd en overgedaan met pot drie. Die is in het weekend half leeg. Dinsdag wil ik een laatste deur van boven doen. Open de pot en er ligt weer een gelig korrelig laagje op. Toch geroerd en schilderd en het kan net. Ik twijfel sterk of ik beneden wel met flexa door ga. Ik schilder in mijn vrije tijd en dus worden potten niet in zeer korte tijd opgemaakt zie pot 1. Heb veel geschilderd met wijzen op, met sigma schakkelverf met sigma s2u en sikkens. Daar heb ik goede ervaring mee. Klacht: droogt te traag, moet in korte tijd opgemaakt worden, een nieuwe pot was slecht.

Volgens mij kan flexa mij niet tevreden stellen. Of kan ik de gebruikte en nog niet gebruikte potten inleveren met geld terug?

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Flexa

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Flexa in behandeling genomen

Bericht van Flexa

1 jaar geleden - We hebben de consument verzocht om met de bus terug te gaan naar de winkel van aanschaf. Waarna we in overleg dit verder gaan oplossen. Met vriendelijke groet, Dirk van der Meer Technisch adviseur en Oplieder AkzoNobel Decorative Coatings BV.

Reactie van de melder van de klacht cor14

1 jaar geleden - Aangenaam verrast dat ik een reactie van flexa kreeg op mijn klacht. Ik heb het advies opgevolgd en akkoord gegaan met het voorstel van praxis om een nieuwe pot verf gratis mee te geven. Dat is meer dan ik verwacht had. Geleerde les: gooi bonnen niet te snel weg (eerst verf controleren) en niet goed werk dan niet met de verf maar ga meteen teruf naar de winkel (met bon) wordt het daar niet opgelost neem contact met de leverancier of klacht.nl. Wat mij betreft is zaak hiermee klaar.

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Flexa een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Flexa

Heeft op 30 september 2016 om 09:53 geantwoord