Klacht: Rekening van 227,40 ??

superongewoon op 15 juni 2017 over fit for free in de categorie Sportclub/-school

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vorig jaar 24 mei 2016 had ik met mijn gespaarde geld eindelijk besloten om een sportabonnement te betalen voor 1 jaar, hiervoor betaalde ik uiteindelijk 170,55 euro. Dit was dan geldig tot 24 mei 2017. Heb bewust hiervoor gekozen omdat ik dan geen vaste lasten meer zou hebben en aangezien het voor 1 jaar betaald is contant ging ik ervanuit dat het hierbij stopte. Ook was ik na aantal maanden in 2016 gestopt met sporten omdat ik 2 keer gebroken been had waarvan 1 keer gebroken enkel en gebroken kuitbeen. En vanaf die periode heb ik nooit meer gebruik van sporten bij FITFOR FREE gemaakt. En 10 dagen nadat abbonement verlopen was, krijg ik een dikke rekening van 227,40 ??? Dit slaat werkelijk nergens op. Zit al heel financieel moeilijk en dan krijg ik ook nog meer moeilijkheden erbij, terwijl ik maar uiterlijk 3 maanden gebruik van heb kunnen maken. Dit is gewoon mensonwaardigend en misbruiken van, ook ben ik niet eens op de hoogte gesteld tijdens het eerste gesprek waarin ik eerste jaar volledig betaald heb gelijk. Ben hierdoor echt zwaar teleurgesteld en ook totaal niet verwacht van Fit for free die zich zogenaamd eerlijk voordoet voor de mindere inkomenverdieners

Gewenste Oplossing:

Ben pas tevreden, als mij op een normale manier werd gevraagd of ik een nieuw abbonement wil aangaan met fitforfree. En ook voor het zelfde bedrag wat ik vorig jaar betaalde namelijk 170,55 ipv 227,40. Dan had ik het wel betaald.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door fit for free in behandeling genomen

Bericht van fit for free

7 jaren geleden - Bedankt voor je bericht, Mo. We denken dat er miscommunicatie is ontstaan. Je lidmaatschap loopt niet automatisch af na je contractsduur. Hier is altijd een opzegging voor nodig. Aangezien je gekozen hebt om het bedrag in één keer te betalen, is daarom opnieuw een jaarbedrag geïncasseerd. :) We gaan voor je uitzoeken hoe de vork precies in de steel zit. Heb je inmiddels wel al een opzegging gedaan? We horen graag van je!

Reactie van de melder van de klacht

7 jaren geleden - Dank je wel voor de vlotte reactie, Heb nog geen opzegging gedaan, ik vond het bedrag van 227 euro wel echt duur. Dat is bijna 50 euro meer dan dat ik vorig jaar heb betaald. Als het mogelijk is dat ik hetzelfde abbonement kan krijgen voor zelfde prijs van 170,55 als vorig jaar dan wil ik wel doorgaan voor nieuwe jaar. Maar niet voor 227 euro dan kan ik net zo goed voor veel goedkoper naar andere sportschool gaan. Ook hadden ze mij dit moeten vermelden toen ik gelijk voor een jaarcontract contant heb betaald bij de receptie, had dit toendertijd ook bewust voor gekozen, zodat ik niet met andere onverwachte kosten en vaste lasten zou hebben. Gaarne verneem ik van u, of het mogelijk is dat ik hetzelfde bedrag kan betalen als vorig jaar en anders zeg ik het op. Met vriendelijke groet, Mo Talbi

Bericht van fit for free

7 jaren geleden - Bedankt voor je bericht, Mo. We gaan voor de zekerheid even voor je navragen hoe het precies zit met het prijsverschil. We komen snel en uiterlijk binnen drie dagen bij je terug met een antwoord. Goed? :)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat fit for free een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

fit for free

Heeft op 15 juni 2017 om 15:46 geantwoord

Geboden Oplossing:

Daar zijn we weer, Mo. We hebben voor je nagevraagd hoe het precies zit met het prijsverschil Het eerste jaar was het 170,55 euro en nu 227,40 euro. Het verschil is dus 56,85 euro. In het eerste jaar heb je drie maanden gratis sporten ontvangen. Dit is drie keer het bedrag van 18,95 euro. In totaal 56,85 euro. :) Is dit een beetje duidelijk? En heb je verder nog vragen hierover? We horen het graag.

Alle klachten die gemeld zijn door