Klacht: Opzeggen niet mogelijk

op 26 maart 2020 over fit for free in de categorie Sportclub/-school

Ik mag fit for free niet opzeggen, omdat ik een jaar abonnement heb. Volgens de wet is het verboden om een jaar abonnement aan te sluiten bij alle sportscholen. Het reden dat ik moet wil opzeggen (moet) dat ik naar het buitenland moet.

Als de abonnement per direct stopt.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar fit for free over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door fit for free in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat fit for free een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

fit for free

Heeft op 17 april 2020 om 15:33 geantwoord

Beste Andreas,

Bedankt voor je bericht en excuses voor de veel te late reactie. Bij controle van de klachten kwamen wij erachter dat de reactie niet verstuurd is.

We ontvangen graag een bewijs van uitschrijving
De looptijd van je abonnement is nog niet afgelopen, waardoor je met je opzegging een voortijdige beëindiging aanvraagt. Omdat we begrijpen dat je andere dingen aan je hoofd hebt met je verhuizing, accepteren we je opzegging uit coulance. Hiervoor ontvangen we graag een bewijs dat je verblijf in het buitenland langer dan één jaar is. Dit kun je aantonen door bijvoorbeeld een bewijs van uitschrijving van de gemeente (BRP-uittreksel). Dit kun je opsturen via e-mail naar info@fitforfree.nl.

De einddatum van je abonnement
Vooralsnog zal je abonnement eindigen per 6 januari 2021. Zodra wij het bewijs van uitschrijving hebben ontvangen, kunnen we je abonnement voortijdig beëindigen en bepalen we opnieuw de einddatum. Ontvangen we het bewijs niet, kunnen we het abonnement niet voortijdig beëindigen. Zie hiervoor onze Algemene Voorwaarden (artikel 3).

Wil je je lidmaatschap overdragen?
Het is mogelijk om ongeacht de looptijd van je contract, je lidmaatschap over te dragen aan iemand anders. Hierdoor hoef je je abonnement niet op te zeggen en doe je je vriend(in), familielid of collega een plezier. Het lidmaatschap wordt in de huidige vorm overgenomen. Vraag gerust naar een overnameformulier op één van onze vestigingen om je lidmaatschap over te dragen. Dit formulier moet door jou en degene die je contract overneemt, ingevuld en ondertekend worden. Je kunt vervolgens het formulier weer inleveren in de club, dan regelen wij de rest.

Tegoeden en Benefitstore
Eventuele tegoeden krijg je automatisch van ons terug. Wist je ook al dat je als Fit For Free-lid ook na het beëindigen van je lidmaatschap de mogelijkheid hebt om gebruik te maken van de Benefitstore? Zo haal je verschillende gadgets met welverdiende kortingen in huis.

Succes met de verhuizing. Mocht je weer terug naar Nederland komen: je bent altijd welkom om opnieuw lid te worden. We helpen je graag met je sportdoel. Hopelijk tot in de toekomst!

Laura

Alle klachten die gemeld zijn door Arisre1914