Klacht: fietsvervoer

op 10 juli 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Geachte klantendienst medewerker/ ster,

Afgelopen donderdag 7 juli ging ik per fiets met de trein van 17.15uur van Beesd naar Leerdam.
Er stonden al erg veel fietsen en ik zette mijn fiets op de standaard half over de ‘blauwe lijn’ vlakbij de deur vooraan.
Verderop in het ‘fietsvak’ was wel wat meer plaats, maar omdat ik MS patiënt ben durfde ik het niet aan om achteruit mijn fiets daarheen te verplaatsen.

De conducteur zei mij mijn fiets te verplaatsen, ik zei hem dat kan ik niet. Zijn antwoord: kunt u het niet of wilt u het niet. Mijn antwoord : ik kan het niet in de rijdende trein, doet u het maar.
Zijn antwoord: dan moet u in het vervolg een andere manier vinden om u te verplaatsen als u niet zelf voor uw fiets kunt zorgen.
Toen ik weer met de trein retour 19.21uur wilde naar Beesd was daar weer de conducteur van de heenweg. Hij ging wijdbeens in de deuropening staan en zei mij: u kunt niet zelf voor uw fiets zorgen, u kunt niet mee!
Een half uur later kwam de volgende trein waar een aardigere conducteur was die mij ook zei de fiets met de daar voorbestemde band vast te zetten, wat hij ook direct voor mij deed.
Nu ik heb gezien hoe makkelijk dat gaat, zal ik de volgende keer dit ook doen.

Nu ga ik al jaren op woensdag met m’n fiets in de trein naar Geldermalsen om dan vandaar naar Buurmalsen te fietsen, waar ik vrijwilliger ben. Dit is tot nu toe altijd goed gegaan.

Erg blij ben ik met de Merwedelingelijn van Arriva en maak daar graag gebruik van. Zeker nu ik weer sinds een aantal jaren verbeterd ben en weer goed kan lopen en fietsen.

Of er met mijn klacht wat gedaan kan worden weet ik niet maar ik wil dit toch even kwijt.
Ineke Vernooij-Berkhout

als ik een antwoord krijg

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Arriva

Heeft op 10 juli 2016 om 14:41 geantwoord

Beste Ineke,

Wat jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt gehad. Gelukkig was de laatste rit wel een fijne en weet je nu ook hoe je je fiets zelf kunt vast zetten.

Je bericht heb ik intern doorgestuurd zodat ze in de regio op de hoogte zijn van dit incident en hoor en wederhoor kunnen toepassen met de steward.
Ik wens je in de toekomst fijne reizen in onze treinen toe!

^YZ
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door ineke berkhout