Klacht: Oneerlijk veiling en wijgering verwijderen account / persoonsgegevens

op 19 juni 2013 over Fietsenveilingonline.nl in de categorie Fietsenwinkel

De veilingklok van Fietsenveilingonline.nl lijkt af te lopen maar reset zich steeds weer naar een langere loopduur. Tevens moeten er eerst bied credits gekocht worden. Dit bied systeem, met steeds opnieuw startende klok, is in mijn ogen geen eerlijke veiling. Ik heb het bedrijf dan ook direct verzocht mijn account en gegevens te verwijderen omdat dit via de site zelf niet mogelijk blijkt. Hierop kreeg ik alleen maar brutale vragen en reacties per mail terug en tot op heden zijn mijn gegevens nog steeds niet verwijderd. Ook bij telefonisch contact vandaag kreeg ik brutale reacties en geen enkele bevestiging dat men mij gegevens wilde gaan verwijderen.

Z.s.m. verwijderen van al mijn account / persoonsgegevens en bevestiging hiervan.

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Fietsenveilingonline.nl nog niet in behandeling is genomen.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Fietsenveilingonline.nl in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Fietsenveilingonline.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Fietsenveilingonline.nl

6 jaren geleden - Goedendag,Graag willen wij als bedrijf Fietsenveilingonline.nl graag een reactie op deze klacht geven. Het lijkt er namelijk op dat deze deelnemer de werking van de site niet heeft gelezen en daarom opmerkingen plaatst die onterecht zijn. Graag willen wij dat uitleggen.Iedere veiling heeft een looptijd van 24 uur. Indien het minimumbedrag van een fiets is gehaald en de klok staat op 0, dan is de desbetreffende fiets gewonnen. Is het minimumbedrag nog niet gehaald, dan wordt de klok met 24 uur verlengd. Alle biedingen blijven gewoon staan, je hoeft niet opnieuw, bij 0, te beginnen en kan gewoon verder. Het is juist handig voor iedereen die meedoet dat de klok iedere dag afloopt. Is dat namelijk niet het geval, maar zou de klok bijvoorbeeld 3 dagen lopen, dan blijft iedereen maar doorbieden om de laatste bieder te zijn. Hierdoor zou het bedrag onnodig hoog oplopen waardoor de fietsen duurder weg zouden gaan, ook is iedereen langer aan het bieden. Dat is niet ons doel. Wij willen juist dat iedereen een goedkope nieuwe fiets kan winnen.Ook is het zo dat als de klok niet iedere dag zou aflopen, dat er minder fietsen gewonnen worden. Nu worden er namelijk dagelijks vele fietsen gewonnen. Dit zou niet het geval zijn indien de klok in bijvoorbeeld 5 dagen zou aftellen, dan zou maar eens in de 5 dagen fietsen gewonnen kunnen worden, terwijl dit nu iedere dag het geval is. Dit is de reden dat iedere dag een veiling wordt verlengd, waarvan het minimumbedrag niet is gehaald.Wat betreft de opmerking dat wij een account niet zouden verwijderen is onjuist. Deze deelnemer had een account aangemaakt en vroeg ons of wij de username wilde wijzigen. Hiervoor moet je een account helemaal verwijderen en opnieuw aanmaken. Dat hebben we uiteraard gedaan. Direct daarna kregen we weer het verzoek dat hij toch een andere username wilde. Ook toen hebben wij wederom het proces doorlopen en voor hem een andere username aangemaakt. Later die dag kregen we wederom het verzoek, maar nu of de naam van zijn partner ook in de username verwerkt kon. Ook toen hebben wij wederom de username aangepast. Aan het einde van de dag kregen we een mail, wilt u mijn account verwijderen, ik wil toch niet mee doen aan de veilingen. Omdat het bij ons tegen sluitingstijd liep en het erg druk was, hebben wij toen aangegeven dat dit geen probleem is en dat wij dit tussendoor even zouden doen. Prompt daarop werd de toon brutaler en dienden wij direct het account te verwijderen anders zou hij wel wat nare berichten over ons gaan plaatsen tot dat het account verwijderd was. Nogmaals hebben wij hem laten weten dit te doen, maar dat het erg druk was en dat het in principe niet uitmaakte of dit nou nog dezelfde dag of de dag erop zou gebeuren. Niemand, en zeer zeker de deelnemer niet, heeft last van een ongebruikt account. Daarna hebben wij niets meer gehoord en had hij deze klacht aangemaakt. Uiteraard hebben wij de dag erna zijn account verwijderd, net zoals wij die dag ervoor 3 maal hebben gedaan en opnieuw hadden aangemaakt. Deze persoon heeft hier helaas geen follow-up aangegeven en hier ook niet het gehele verhaal uiteen gezet en aangegeven dat het account is verwijderd.Hiermee hopen wij een duidelijk beeld te hebben gegeven van onze kant van het verhaal. Indien iemand een vraag heeft, laat het gerust weten [email protected] vriendelijke groet,Webredactie Fietsenveilingonline.nl

Fietsenveilingonline.nl

Heeft op 28 maart 2014 om 09:38 geantwoord

Wij hebben de account uiteraard verwijderd. Zie onze uitleg bij reacties.

Alle klachten die gemeld zijn door nelis2013