Klacht: Fiber houd mij al twee maanden aan het lijntje; klacht NIET opgelost!

op 22 februari 2018 over Fiber Nederland in de categorie Alles-in-1

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Fiber is geweldig in communicatie!
Van het kastje naar de muur en terug!
En iedere keer de bal bij de kant leggen in plaats van zelf het initiatief nemen.
Ik denk dat ik maar eens juridisch advies ga inwinnen over contract breuk of iets dergelijks. Het is toch van de zotte dat jullie stelselmatig weigeren om contact met mij op te nemen, noch telefonisch, noch via email. Ondertussen loopt mijn klacht al ruim twee maanden, en het enige dat jullie hebben gepresteerd is verwarring zaaien en mij mijn klacht laten herhalen.
Ik ben het helemaal zat!
Wanneer gebeurt en werkelijk iets, en wanneer hebben jullie het lef om mij te bellen of te mailen?

FT00569591 – FT00562602: Storing tv

Allereerst onze excuses voor uw storing.

Om zo snel mogelijk te kunnen achterhalen waarom u nog problemen heeft met televisie, wil ik u vragen het volgende zo volledig mogelijk te beantwoorden:

• Het stilstaand beeld op welke momenten komt dit voor? In de ochtend, in de middag en/of de avond?
Op elk moment van de dag; ongeacht welke zender.

• Komt het stilstaand beeld voor als u aan het kijken bent op één zender of gebeurt dit op het moment dat u zapt naar een andere zender?
Iedere 4 a 5 minuten, zelfs als ik niet naar een zender kijk, maar in de programma pagina.

• Als dit gebeurt door het zappen naar een andere zender, gebeurt dit dan meteen de 1e keer of pas als u naar meerdere zenders zapt?
Ik zap niet, ik kijk gewoon naar een programma.

• Hoeveel settopboxen gebruikt u? Meer dan 1? Zo ja, heeft u dan erger last van stilstaand beeld op het moment dat er meerdere boxen tegelijk aanstaan?
Slechts 1 (een) settopbox.

• Kunt u aangeven of dit alleen gebeurt bij HD zenders of ook bij de niet HD zenders?
BIJ ALLE ZENDERS!

• Is het stilstaand beeld meteen of is het eerst blokkerig en schakelt het daarna over naar stilstaand beeld?
Meteen stilstand, hoewel de laatste dagen ook weer blokjes verschijnen, af en toe….

• Als u last van stilstaand beeld heeft hoelang staat het beeld dan stil?
Het beeld staat stil tot in de eeuwigheid, tenzij ik naar een andere zender schakel en gelijk weer terug.

• Is de Fritz!Box up to date versie 6.30 (http://fritz.box)?

FRITZ!OS: 06.83
The last automatic search for a new FRITZ!OS took place on: 22.02.2018 9:30

Hebt u mijn eerste bericht niet gelezen?

FT00562078 – Bevestiging van het gesprek
Hierin heb ik alles al beschreven, en later nogmaals telefonisch!
Ziehier:

20/01/2018 13:57

Klant

Hallo het beeld op mijn TV stopt (of bevriest, zo u wilt) elke 10 tot 15 minuten. Dit gebeurt op alle zenders die ik gebruik, ongeacht de tijd van de dag.
Als ik niets doe blijft dit bevroren beeld tot aan het einde der tijden ongewijzigd zo staan, maar zonder geluid.
Alleen als ik even van zender wissel, en direct weer naar de gewenste zender terug ga, gaat het programma weer verder.
Wat is hier aan de hand, en hoe en wanneer gaat u dit oplossen?
Tenslotte betaal ik abonnement kosten voor een ongestoorde ontvangst!
Dank,
Jos Richters

Gewenste Oplossing:

Wanneer de storing volledig is opgelost, en ik weer ongestoord TV kan kijken. Verder verwacht ik betere en pro-actieve communicatie en een fatsoenlijke compensatie voor deze meer dan bedroevende service.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Fiber Nederland

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Fiber Nederland in behandeling genomen

Bericht van Fiber Nederland

3 maanden geleden - Geachte heer Richter, Hartelijk dank voor uw bericht. Wat vervelend dat er een reden is ontstaan om te klagen. Wij hebben eerder gevraagd om een user aan te maken. Deze had u niet aangemaakt waardoor we opnieuw contact hebben opgenomen. Tijdens dit gesprek had u aangegeven dat u geen bericht had ontvangen waardoor we uw emailadres hebben aangepast in onze systeem. Wij hebben ook u hulp nodig om de storing te kunnen verhelpen. Helaas was dit het geval. We hebben inmiddels een melding gemaakt bij onze storingsdiensten, zij gaan verder met dit onderzoek. Vriendelijk willen we vragen om dit af te wachten. Mocht u nog vragen hebben, dan horen wij dat graag. Met vriendelijke groet, Fiber Nederland

Reactie van de melder van de klacht J. Richters

3 maanden geleden - Fiber zegt dat zij mijn hulp nodig hebben om de storing te verhelpen. Ik vraag mij af hoe men zich dat voorstelt. Immers, ik kan niet helpen als zij mij geen bericht mailen of bellen en ik ben ook niet in staat om elk uur op hun website (MyFiber) te kijken of er wellicht iets voor mij te doen is, of dat ik ergens bij moet assisteren. Mij dunkt, deze storing loopt al lang genoeg, en als men mijn hulp nodig heeft is een belletje of mailtje voldoende.... Waardoor alles dus alleen maar langer gaat duren en de ergernis toeneemt. Maar kennelijk is men toch iets aan het uitvoeren, want toen ik net terugkwam van een boodschap, bleek dat ik nu helemaal niets meer met mijn TV kan doen; de settopbox reageert niet meer op mijn afstand bediening en ik kan de TV voor digitale ontvangst niet handmatig bedienen. Chapeau Fiber! Ziehier mijn bericht op MyFiber: 24/02/2018 17:00 Klant Geweldig! Ik kan nu helemaal niets meer! De settopbox reageert niet op de afstand bediening en het beeld staat stil! Wat is hier gebeurd? en wat nu? Veel gekker kan het niet worden!

Reactie van de melder van de klacht J. Richters

3 maanden geleden - Na telefonisch contact met de storingsdienst van Fiber: Ik zit het hele weekeinde zonder TV! 24/02/2018 18:35 Klant Ik heb net telefonisch contact gehad met de storingsdienst van Fiber. Een keurige en voorkomende dame heeft mij te woord gestaan en wij hebben getracht te achterhalen waarom de settopbox niet reageert op de afstand bediening. De settopbox had ik eerder al twee keer een reset gegeven, en de FritzBox ook. Beide gaf geen succes. De dame van Fiber heeft de settopbox ook nog een keer van afstand opnieuw gestart, eveneens geen succes. Ik wist niet dat de afstand bediening opnieuw ingesteld kan worden; nu dus wel: STB samen met OK indrukken en dan 91 en OK. Dan zou het ding het weer moeten doen. Helaas, ook na vier of vijf pogingen geen succes. Het apparaat werkt niet, geen contact met de settopbox. Kortom: geen TV voor dit moment. Mevrouw gaf aan dat zij een vervanging voor de afstand bediening wil verzorgen, en heeft dat kennelijk in gang gezet. Op mijn vraag wat er met de oude afstand bediening moet gebeuren was het antwoord: op eigen kosten retourneren; deze worden dan later vergoed. Dit WEIGER ik ten principale! Ik mag ook al de kosten voor het telefoon gesprek betalen, en ook het betalen van transportkosten laat FIBER door de klant voorfinancieren. ONDER GEEN BEDING ACCEPTEER IK DIT! Ik heb niet om dit probleem gevraagd, Fiber laat het al twee maanden grandioos afweten met de service en communicatie, en ik kan de kosten voor telefonisch contact en het voorfinancieren van het retourneren (na twee maanden storing niet te hebben opgelost) ook nog betalen! Als men de spullen terug wil hebben kan dat, geef maar een rembours nummer en ik stuur alles netjes terug, of anders komen ze het maar halen.

Bericht van Fiber Nederland

3 maanden geleden - Geachte heer Richters, Hartelijk dank voor uw bericht. We hebben aantal keren aangegeven om een user aan te maken, dit is tot op heden nog niet gedaan. Vriendelijk willen we vragen om deze user aan te maken zodat we verder kunnen met uw storing. Hiervoor verwijzen we u naar ticket nr. FT00566707. Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Mocht u nog vragen hebben dan horen wij dat graag. Met vriendelijke groet, Fiber Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door J. Richters