Klacht: fiasco keuken

op 08 augustus 2016 over Brugman Keukens en Badkamers in de categorie Keukenleveranciers

keuken niet goed ingemeten en vervolgens ook niet goed afgeleverd en ook niet goed geïnstalleerd. Eerdere meldingen worden slechts deels serieus genomen. Zie bestand voor alle opeenvolgende onvolkomenheden, gebreken, etc..

Wil graag dat keuken precies zo wordt wordt afgeleverd en geinstalleerd zoals afgesproken en indien dit om wat voor reden dan ook niet mogelijk is wil ik financieel gecompenseerd worden. Zie bestand.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Brugman Keukens en Badkamers over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Brugman Keukens en Badkamers in behandeling genomen

Bericht van Brugman Keukens en Badkamers

7 maanden geleden - Beste meneer Jaspers, Wat vervelend om te lezen dat het gehele traject omtrent uw nieuwe keuken niet zo loopt zoals u dit van ons had mogen verwachten. Ik neem uw melding hoog op en ga dit bespreken met de eindverantwoordelijke van onze service afdeling. Wij komen hier spoedig bij u op terug. Met vriendelijke groet, Bas - Webcare Brugman Keukens & Badkamers

Reactie van de melder van de klacht Josman

6 maanden geleden - Inmiddels kan er een nieuwe episode aan keukenfiasco worden toegevoegd. Op woensdag 17 augustus zouden twee supermonteurs van Brugman de ontbrekende en/of beschadigde ondedelen van de keuken alsnog komen vervangen en/of instalelleren. Ook zouden deze monteurs kunnen beoordelen of de keuken verkeerd was ingemeten waardoor het keukenraam niet meer open kan. Helaas is ook deze actie weer op een volledig fiasco uitgelopen. De koelkastnis die geheel vervangen moest worden, was (waarschijnlijk) tijdens vervoer dermate ernstig beschadigd geraakt dat ook deze nieuwe nis niet geplaatst kon worden. Twee passtukken die nog boven en onder de oven geplaatst moesten worden, waren niet geleverd en/of niet meegekomen met transport. Wel zijn een aantal kleinere beschadigingen en onvolkomenheden door de monteurs hersteld. Verder, bepaald niet onbelangrijk, kon door monteurs direct worden vastgesteld dat de keuken inderdaad niet goed is ingemeten. Na overleg van de hoofdmonteur met het hoofdkantoor kreeg ik te horen dat ik moest nadenken over drie mogelijke oplossingen. Ten eerste de keuken laten zoals deze nu is (dus zo dat het raam niet open kan) en met Brugman onderhandelen over een schadevergoeding. Ten tweede een verzinkbare kraan plaatsen waardoor het raam wel weer open kan. Ten derde het fout ingemeten achterblad vervangen waardoor de keuken grotendeels gedemonteerd zal moeten worden en vervolgens verplaatst en weer gemonteerd. Los van de genoemde oplossingen worden de nog beschadigde en of ontbrekende onderdelen alsnog zo spoedig mogelijk door Brugman Keukens geleverd en gemonteerd . Wat betreft de mogelijke oplossingen voor het niet meer kunnen openen van het keukenraam zou ik de volgende dag (donderdag) oa anders vrijdag direct worden gebeld om zo gezamelijk tot de beste oplossing te kunnen komen. En anders zou ik de maandag hierna door mijn vaste contactpersoon, dhr van den Berg contact met mij worden opgenomen. Toen bijna een week later nog steeds door niemand van Brugman contact met mij was opgenomen, ben ikzelf maar gaan bellen. Ik kreeg te horen dat er vast sprake moest zijn van een miscommunicatie want dht. van den Berg was nog op vakantie. Zijn vervanger zoumij diezelfde dag nog met speod terug bellen. Tot op heden, inmiddels dus twee weken later, heb ik nog steeds niets van Brugman gehoord. Erger nog, nadat ik nog twee keer zelf heb teruggebeld, kreeg ik ook toen weer te horen dat ik met spoed teruggebeld zou worden. Dus niet.... Hoe onbeschoft kun je een klant waarbij zo ongeveer alles al is mis gegaan en die al vanaf 19 maart op een goed geïnstalleerde keuken zit te wachten, behandelen?

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Brugman Keukens en Badkamers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Brugman Keukens en Badkamers

Heeft op 31 augustus 2016 om 08:54 geantwoord

Beste meneer Jaspers,

Ik schrik enorm van uw verhaal. Ik begrijp dat dit enorm vervelend is en zou er graag voor willen zorgen dat er alsnog contact met u wordt opgenomen. Zojuist heb ik contact gehad met onze afdeling klantenbeheer. Uw contact persoon is aanwezig en zal u hier vandaag nog over bellen. Namens Brugman Keukens wil ik onze oprechte excuses aanbieden voor alle ongemakken.

Lucas - Webcare Brugman Keukens

Heeft op 31 augustus 2016 om 17:01 geantwoord

Heel leuk en aardig dat het voor de 'buitenwacht' nu lijkt alsof de klacht is opgelost maar dat is geenszins het geval. \"Was het maar waar!!!\"
Zowaar heeft Brugman vandaag (waarschijnlijk naar aanleiding van mijn klacht) eindelijk gereageerd nadat ik twee weken geleden al hierover teruggebeld zou worden. Ook nadat ik zelf tot driemaal maal met spoed teruggebeld zou worden, heb ik tot vandaag niets van Brugman vernomen.
Brugman heeft drie mogelijke oplossingen geboden waarvan er inmiddels een is afgevallen. Over de andere twee oplossingen moeten we nog verder onderhandelen. Mijn contactpersoon dhr. van den Berg heeft op mijn aandringen toegezegd deze duidelijk op papier te zetten en met zijn superieuren daar verder over te overleggen. Hij neemt morgen weercontact met mij hierover op. Maar voor de duidelijkheid..... Er is dus nog geen oplossing en het is dus ook volkomen onterecht om bij deze klacht nu te plaatsen dat deze is opgelost. Wordt vervolgd.....

Bericht van Brugman Keukens en Badkamers

6 maanden geleden - Beste meneer Jaspers, Wat vervelend te lezen dat u niets van uw contact persoon heeft gehoord. Heb hem zojuist gesproken en aangegeven vandaag met u contact op te nemen. Dat gaat hij doen. Met vriendelijke groet, Lucas - Webcare Brugman Keukens

Bericht van Brugman Keukens en Badkamers

6 maanden geleden - Beste meneer Jaspers, Ik begrijp van mijn collega dat hij u een voorstel heeft gedaan met betrekking tot de keuken. Hij gaat het voor u op mail zetten en ik veracht dat het probleem zo spoedig mogelijk wordt opgelost. Met vriendelijke groet, Lucas - Webcare Brugman Keukens & Badkamers

Reactie van de melder van de klacht Josman

6 maanden geleden - Helaas geen oplossing...... Nog altijd wil Brugman mij op geen enkele manier tegemoet komen. Van de twee over gebleven mogelijke oplossingen viel de eerste al direct af omdat Brugman mij nauwelijks wilde compenseren ondanks dat ik dan met een fout ingemeten keuken zou blijven zitten en het keukenraam dus niet meer open kan. Verder heb ik mede daardoor tenminste eenmaal onnodig een monteur moeten laten komen, al tweemaal onnodig een vrije dag moeten opnemen en moet dat tenminste nog eenmaal. En ook heb ik de keuken al eenmaal onnodig weer helemaal moeten ontruimen en dat zal tenminste nog een keer moeten. En dan heb ik 't nog eens niet gehad over alle andere fouten die zijn gemaakt en alle ergernissen die dat met zich heeft mee gebracht. Bovendien zou de keuken in eerste instantie al op 13 juni geïnstalleerd worden maar is nu, bijna drie maanden later nog steeds niet volledig operationeel. Dat 'alles' is Brugman niet meer dan 750 euro waard. Het is bijna beledigend. Wat betreft de andere oplossing, is Brugman nu zowaar bereid om de keuken alsnog goed in te meten. Daardoor zal de keuken wel grotendeels weer gedemonteerd moeten worden en het keukenblad zal dan deels vervangen worden vervangen door (hopelijk) een juist ingemeten werkblad. Vervolgens moet de keuken natuurlijk ook weer opnieuw gemonteerd worden. Ook deze oplossing kost mij tenminste weer een vrije dag extra. Ook zal de gehele keuken weer ontruimd moeten worden. En voordat dit gaat gebeuren zijn we bovendien weer minstens een maand en misschien wel 6 weken verder. Brugman wil hier geen enkele vergoeding of anderszins tegenover stellen Oh ja, ik mag zowaar tegen inkoopprijs een spatwand laten plaatsen.... Voor wie of wat ziet Brugman mij eigenlijk aan? Ik heb nu besloten hier niet langer meer met Brugman over te onderhandelen. Ik kies daarom voor de laatste 'oplossing'. Brugman zorgt maar dat de keuken alsnog juist wordt geplaatst en dat de nog onvolledige en beschadigde onderdelen alsnog worden juist worden geplaatst en vervangen. Wat betreft financiële compensatie voor genoemde punten stap ik wel naar de geschillencommissie. De betrouwbaarheid van een bedrijf is niet af te meten aan de zaken die goed gaan maar juist aan de zaken die niet goed gaan. Dat kan natuurlijk altijd gebeuren maar het is triest om vast te moeten stellen dat Brugman Keukens het dan in alle opzichten volledig laat afweten.

Reactie van de melder van de klacht Josman

4 maanden geleden - Problemen met foutief ingemeten keuken nog altijd niet opgelost. Vandaag zouden voor de ..........tigste maal problemen met foutief ingemeten en geïnstalleerde keuken worden opgelost. De keuken die ik op 19 maart heb besteld is dus nog altijd niet in orde. Inmiddels heb ik voor herstel etc etc etc 4 vrije dagen opgenomen, tot twee maal toe keuken ontruimd en weer zijn spullen niet juist ingemeten en geleverd. Zo is de koelkastnis weer niet juist geleverd. Deze bleek bij eerste installatie op 22 juni al niet juist geleverd en deels verzaagd. Vervolgens bleek deze bij een tweede poging op beschadigd te zijn geraakt tijdens het vervoer en kon toen dus weer niet worden geinstalleerd. Ook zijn 2 passtukken die nog geleverd zouden worden omdat de ovennis ook niet goed was ingemeten weer niet meegekomen. Dat was ook al het geval bij herstelwerkzaamheden die in september hebben plaatsgevonden. Installateurs nu toch maar begonnen met het verwijderen van de keuken omdat men toch een poging wil doen om het keukenblad te vervangen dat ook niet goed was ingemeten. Daar kan dus ook nog weer vanalles mee fout gaan. Van Brugman hoor ik inmiddels niets meer. Mijn contactpersoon dhr. Tom van den Berg vind dit blijkbaar een normale gang van zaken. Overleg over schadevergoeding heeft tot niets geleid. tot dusverre moet ik zelf telkens met voorstellen komen die vervolgens door Brugman worden afgewezen of dermate worden'uitgekleed' dat deze niet meer serieus genomen kunnen worden. Zo kwam dhr van den Berg wat betreft financiële compensatie niet verder dan 750 euro maar dan zou het keukenblad niet vervangen worden; wat zou betekenen dat het keukenraam nog steeds niet open zou kunnen. Vanzelfsprekend kon ik daarmee niet akkoord gaan en heeft Brugman vervolgens, na heel lang aarzelen, alsnog besloten het foutief ingemeten keukenblad te vervangen. Of dat goed gaat, zal dus nog moeten blijken, En sowieso kunnen dus niet alle werkzaamheden (koelkastnis en passtukken ovennis) worden afgerond. Ook over een materiële schadevergoeding konden we het niet eens worden. Tegen inkoopprijs kon ik 2 kleine achterwanden (achter fornuis +/- 60 x 60 cm en tussen bovenkastjes en keukenblad +/- 1.20 x 60) laten plaatsen. Inmiddels is het voor mij, na een half jaar ellende, wel duidelijk dat Brugman weigert mijn klachten serieus te nemen. Ik zie dan ook geen andere mogelijkheid meer dan mijn klachten voor te leggen aan de geschillencommissie. Daar is vandaag dus weer een nieuw hoofdstuk aan toegevoegd.

Alle klachten die gemeld zijn door Josman