Klacht: factuur noch aanmaning ontvangen ondanks herhaald verzoek, toch bijkomende kosten

op 06 januari 2018 over Fa-Med B.V. in de categorie Betalingsdiensten

Namens de tandarts zorgt Famed voor de facturering.
Famed heeft geen factuur gestuurd van een behandeling bij deze tandarts, maar een mailtje dat phishing kenmerken heeft en een hele andere naam droeg dan ‘Tandarts en Specialisten Centrum Blaak’.

Er zijn kosten bij gekomen. Behalve de oorspronkelijke factuur heb ik die niet betaald, maar Famed wel (meermaals) gevraagd alsnog met de factuur en aanmaning te komen, wat volgens WIK – de wet Incassokosten verplicht is wanneer je bijkomende kosten wilt rekenen. De vraag is trouwens überhaupt of zij dit mogen doen omdat zij geen incassobureau zijn, maar dat laat ik momenteel uitzoeken. Enfin. Factuur en aanmaning hebben zij dus herhaaldelijk niet overlegd en er bleven maar kosten bij komen. Nu ben ik zelfs voor de rechter gedaagd. Onterecht en vooral erg vernederend. Dit gaat mij wellicht ook nog een paarhonderd euro kosten.

Meer info hierover kan ik u natuurlijk geven in de vorm van mijn uitgebreide verweer met bijbehorende bewijsstukken.

Gezien de omstandigheden wil ik dat Famed haar eis terugtrekt zodat ik ook niet meer ter vernedering naar de rechtbank hoef te gaan.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Fa-Med B.V. over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Fa-Med B.V. in behandeling genomen

Bericht van Fa-Med B.V.

5 maanden geleden - De nota ligt niet meer ter afhandeling bij Famed. Wij hebben uw klacht daarom doorgezet naar het incassobureau. Zij zullen uw klacht verder in behandeling nemen. Met vriendelijke groet, Famed

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Fa-Med B.V. een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Fa-Med B.V.

Heeft op 16 februari 2018 om 13:01 geantwoord

Heeft op 16 februari 2018 om 16:33 geantwoord

Famed is opdrachtgever en iniatiefnemer van de overdraging aan de deurwaarder en zij zijn degenen die deze vordering kunnen stoppen. Natuurlijk ga ik dan niet akkoord met de geboden 'oplossing'. Ik heb alweer een dreigende brief gekregen dat ik moet betalen anders rechtbank. Belachelijk!

Alle klachten die gemeld zijn door Daph1