Klacht: facturering onjuist 1ct teveel dreigen met blokkering.

op 05 augustus 2016 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In de facturering zit bij het bellen naar 0900 servicenummers in het subtotaal 1cent teveel berekend terwijl de servicenummers 5x gebeld hetzelfde nummer van online per keer 50 ct aangeeft en dus 2,50 zou moeten zijn. Er wordt echter 2,51 in het subtotaal vermeld, vreemd maar waar dus 1 ct teveel. Deze is in de totaalnota van onbeperkt bellen van 20,00 megenomen dus totaal 22,51 in rekening gebracht terwijl dit 22,50 moet zijn. Deze 22,51 is door middel van automatische incasso geind, welke ik terug heb gedraaid op dezelfde dag als het innen wel heb ik de daadwerkelijk verschuldigde 22,50 overgemaakt op dezelfde dag. Ik heb hierover al 2 x gemaild gehad voordat dit werd geincasseerd omdat ik dit al op de factuur zag en 1x gebeld. dus zonder effect. Na de betaling en het daadwerkelijke betalen kreeg ik een herinneringsverzoek voor 1ct. vervolgens wederom 2x gebeld met de klantenservice om contact op te nemen met de afdeling die over de facturering incassering gaat. Uiteindelijk geen resultaat of terugkoppeling wel een dreigemend per sms dat ik tijdig moet betalen voor het openstaande bedrag om een blokkade te voorkomen van mijn telefoon!!! Help aub!!!

Gewenste Oplossing:

Als ik vandaag 5/8/2016 nog bericht krijg dat de zaak is opgelost en dat mijn telefoon niet zal worden geblokkeerd en de facturering van 1 ct openstaand bedrag terug is gedraaid!

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 05 augustus 2016 om 09:42 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer van Krugten,

Bedankt voor uw melding.

Ik heb uw melding voor u uitgezocht en ik zie dat er inderdaad nog een bedrag van €0,01 cent open staat. Omdat ik begrijp dat het erg vervelend is dat u hier aanmaningen over ontvangt heb ik deze factuur uit coulance voor u afgeboekt.

Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Casper

Simpel

Heeft op 05 augustus 2016 om 10:23 geantwoord

Dat deze 1 cent uit coulance wordt afgeboekt is onjuist! Deze cent was sowieso niet verschuldigd! Zie de factuur specificatie 30506320 5 x € 0,50 bij 0900 servicenummers = € 2,50 en niet zoals bij uw subtotaal € 2,51 !!! Deze 1 eurocent had in eerste instantie dus al niet in rekening gebracht mogen worden. Daarom was het totaal van € 22,51 gestorneerd en vervolgens € 22,50 aan u alsnog overgemaakt dat in uw optiek 1 eurocent tekort opleverde voor de boekhouding. maar 5 x 50 = € 2,50 + € 20,00 abonnement=€ 22,50 i.p.v. € 22,51of kunt u niet goed rekenen. Dus 1 cent anders teveel. Uiteraard ben ik wel akkoord dat deze cent weg geboekt moet worden. Alleen moet u hierbij niet de woorden uit coulance gebruiken alsof dit een gunst is terwijl ik deze cent dus wettelijk niet eens verschuldigd ben. Indien hiermee anders naar de geschillencommissie telecom gestapt zou worden verliest u dit. Dit omdat overduidelijk uit de specificatie afzonderlijke bedragen en subtotaal blijkt dat daar een verschil in zit. Dus gewoon wegboeken en geen aanmaningen hierover en dreigen met blokkades! groet R. van Krugten

Bericht van Simpel

7 maanden geleden - Beste heer van Krugten, Het service welke u heeft gebeld rekent kosten achter de komma. Wat betekent dat de totale kosten van meerdere gesprekken naar hetzelfde nummer iets hoger kunnen uitvallen, daar deze kosten worden afgerond. De kosten zijn dus niet onterecht in rekening gebracht. Wij hebben u het bedrag wat het betreffende servicenummer aan ons in rekening heeft gebracht doorberekend. Omdat ik begrijp dat dit voor u verwarrend kan zijn hebben wij dit dus uit coulance afgeboekt. Ik ga ervan uit u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Casper Simpel

Alle klachten die gemeld zijn door LiKru