Klacht: Wees gewaarschuwd: Fabletics schrijft stiekem periodiek geld af als je gebruikt maakt van korting als VIP member

op 14 november 2017 over Fabletics in de categorie Internetshops - Kleding

Via een link op Facebook kwam ik terecht bij Fabletics: een pagina waar goedkoop sportkleding wordt aangeboden.
Als je aanvinkt dat je VIP member wordt, krijg je een leuke korting.
Wat blijkt, in de terms & conditions (die niet veel mensen lezen – ik niet in ieder geval) blijkt dat je als VIP member akkoord gaat met een periodieke afschrijving van €49,95 per maand!! Dit geld wordt afgeschreven als een tegoed waarvan je opnieuw kleding mag bestellen.
Ik kwam er nu, 4 maanden later pas achter en heb hen gebeld. Je krijgt een internationaal callcenter aan de telefoon waar ik wel vriendelijk geholpen ben. Ik ben ongetwijfeld niet de eerste persoon die hier tegenaan is gelopen. Ik kon mijn geld alleen terugkrijgen als ik het abonnement in eerste instantie nog aanhoud. Volgende maand moet ik er op tijd erbij zijn om de nieuwe transactie te stoppen en pas daarna kan ik mijn VIP membership opzeggen. Ik zet het alvast op de kalender en ik hoop dat een ander niet in deze boevenpraktijk hoeft te stappen.

Ik ben tevreden als Fabletics stopt met het geniepig afsluiten van dure lidmaatschappen. De keuzeoptie en gevolgen moeten direct zichtbaar zijn voor de klant en niet in kleine lettertjes verstopt staan in de Terms & Conditions. Ik vind dit oplichting.

Alle klachten die gemeld zijn door klachtvergeer