Klacht: Eyelove probeert geld teruggave te ontlopen.

op 26 september 2017 over EYelove in de categorie Internetshops - Brillen en lenzen

Op 18 augustus heb ik bij DA drogist Beuken in Gulpen mijn ogen laten meten voor de aanschaf van zowel een gewone multifocus bril alsook een multifocale zonnebril.
Na 17 dagen wachten heb ik beide brillen opgehaald en merkte direct dat de glazen niet goed waren. Volgens de medewerkster moesten mijn ogen wennen en het beste was dat ik de bril de volgende morgen pas moest gebruiken, indien er geen verbetering optrad kon ik donderdag 7 september langskomen omdat dan ook de opticien aanwezig zou zijn. Die dag zijn mijn ogen door de opticien opnieuw gemeten en de waarden bleken inderdaad niet te kloppen. Na 14 dagen kon ik de gewone bril ( met de zonnebril moest ik 14 dagen wachten ) ophalen.
Dat was vrijdag 22 september en weer waren de glazen niet goed, er was een enorme vertekening en bovendien zat het leesgedeelte te hoog, zodat ik met gebogen hoofd rond zou moeten lopen om veraf te kunnen kijken.
Dat het Eyelove na 2 mislukte oogmetingen niet gelukt is mij een bril te verschaffen heeft mijn vertrouwen in Eyelove volledig gekraakt.
Mijn verzoek aan de winkelbediende om teruggave van het aankoopbedrag werd beantwoord met de woorden “dit mogen wij niet “. Ik moest maar op 6 oktober terugkomen want dan zou de opticien weer aanwezig zijn.
Hier heb ik geen boodschap aan, ik wil de brillen niet meer en bovendien heb ik volgens de tekst op de website van Eyelove nu recht op teruggave, punt ! De brillen heb ik ( boos ) in de winkel achtergelaten en ben weggegaan. Na een aantal mails met het hoofdkantoor over teruggave van 267 euro kreeg ik steeds hetzelfde antwoord, ik moest op 6 oktober terug naar de winkel omdat de opticien het moest beoordelen. De garantie beloften zijn niets waard.

Teruggave van aankoopbedrag op mijn bankrekeningnummer.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar EYelove over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door EYelove in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat EYelove een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EYelove

Heeft op 26 september 2017 om 10:30 geantwoord

Geachte heer Roeleveld,

Wij vinden het erg vervelend deze klacht via klacht.nl te vernemen.

Een nieuwe bril kan een gewenningsperiode hebben van 2 tot 3 weken.
Wij vinden het erg jammer te vernemen dat u niet de tijd wil nemen te wennen aan de bril.

Ook vinden wij het erg jammer dat u onze opticien niet de kans geeft, een goede oplossing te bieden voor beide partijen.

Verdere afhandeling zullen wij u te kennen geven via de mail.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Klantenservice

Heeft op 26 september 2017 om 11:25 geantwoord

Iedere brildrager weet dat een gewenningsperiode van 2 tot 3 weken onzin is en uit bovenstaande blijkt des te meer dat Eyelove ondeskundig is en zijn de 2 kansen die ik de opticien gegeven heb niet voldoende ? Een mooi verhaal hierboven maar in de e-mails die ik ontvangen had spraken zij anders, dit verhaal is voor de buhne. Een juiste oplossing had een toezegging van terugbetaling moeten zijn.

Alle klachten die gemeld zijn door W. Roeleveld