Klacht: Bezorgkosten niet teruggekregen na annuleren aankoop

Meir op 09 november 2021 over Exxpozed.com in de categorie Sportwinkel

Ik heb recentelijk een jas besteld via Exxpozed.com en moest €9,95 betalen voor de bezorging. Er was geen mogelijkheid om een andere bezorgoptie te kiezen. Nu bleek de jas bij aankomst te groot en heb de retournering via de winkel aangekondigd en de jas geretourneerd (daarbij weer €9,95 moeten betalen). Ik heb ondertussen (een gedeelte) van het betaalde bedrag teruggekregen. De betaalde bezorgkosten zaten daar niet bij (ik wist dat ik de kosten voor de retourzending zelf moest betalen en dus niet terug zou krijgen) Zowel in de bevestigingsmail, als op hun website, staat het retourbeleid opgesomd. Ze geven daarin aan dat alle betaalde bedragen worden terugbetaald na retournering van het product. Er staat zelfs letterlijk dat de bezorgkosten ook terugbetaald worden. Ik heb de winkel al gemaild en daar nog geen formeel antwoord op gekregen. Vandaag contact gezocht via de chat. Ze geven nu het volgende aan: – Volgens de Duitse wet, hoeft een winkel die buiten Duitsland bezorgd, de bezorgkosten niet terug te betalen. (Wanneer ik op verschillende websites zoek naar de EU regels, zie ik bijna overal dat deze kosten gewoon terugbetaald moeten worden) – Dat ik wist dat de winkel zich in Duitsland bevond. (Wat ze daar nu mee bedoelen, weet ik niet. De website, alg. voorwaarden en retourbeleid staan er in het Engels op. Dat wekt bij mij de indruk dat ze regelmatig buiten Duitsland leveren. Daarnaast staat er niets over de benoemde uitzonderingen waaronder zij niet hoeven te betalen. – Ik zou zelf voor de DHL bezorgoptie hebben gekozen. (Er was geen mogelijkheid om een bezorgoptie te kiezen) – Wanneer ik vraag naar de passage, in de voorwaarden, waarin de eerder genoemde uitzonderingen staan, krijg ik het antwoord dat het gewoon de Duitse wet is. (Gaan EU regels niet in veel gevallen voor de nationale regels? En klopt het wel dat dit EU regels zijn?) Het gaat me niet om dat tientje, maar heb nu dus twee keer € 9,95 moeten betalen, achteraf voor niks. De winkel wil me ook verder niet helpen. Hier een link naar de voorwaarden: https://www.exxpozed.com/support/terms

Terugbetaling van bezorgkosten

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Exxpozed.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Meir