Klacht: Extreem hoge rekening en geen service

op 06 september 2016 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

In juli twee abonnementen Red gestart bij vodafone onbeperkt bellen etc. Eind juli bericht ontvangen van Vodafone om direct contact op te nemen om verdere blokkade te voorkomen. Het bleek dat er extreem hoge kosten waren gemaakt naar 0909 1999 nummer. Abonnement red is 29 euro per maand maar de rekening was inmiddels opgelopen naar 471 euro. Omdat ik het vermoede heb dat er sprake is van fraude besloten om de aansluiting compleet af te sluiten. Maar ja dan lopen je abonnement kosten door maar je kan er geen gebruik van maken. Dus na een week via speciaal beheer Vodafone weer laten activeren maar met klem verzocht service nummers en sms diensten geblokkeerd te laten om te voorschijn dat ik nogmaals zo’n rekening zou ontvangen. Dit werd door Vodafone bevestigd. Helaas ben ik t/m 19 augustus niet in staat geweest om my Vodafone te activeren online en app. Er bleek op beide contracten een ander geboorte jaar te staan. Vreemd. Ik ben in de tussentijd via Mms van een anoniem persoon geïnformeerd en gewaarschuwd dat er meer hoge incasso’s gaan komen. Dit was op 12 augustus hierop direct klantenservice gebeld om na te gaan of de blokkades nog actief waren. Dit werd bevestigd. Heel onplezierig was het om te ontdekken dat toen ik my Vodafone app had geïnstalleerd gekregen op 19 augustus dat er opnieuw inmiddels alweer voor 300 euro aan service nummers was gebeld. Ik was toch geblokkeerd. Weer contact met de klantenservice die mij vertelde dat de blokkades via de selfservice op 9 augustus was verwijderd . Vreemd toen had ik mijn account niet eens geactiveerd. De klantenservice vertelde mij toen dat definitieve blokkade niet mogelijk is en deze w via webbrowser of my Vodafone app altijd weer te verwijderen is. Helaas is mij dit nooit gemeld. Omdat ik de kosten van 471 en 88 euro niet in een keer kan betalen verzocht om een betalings regeling. Dit was alleen mogelijk als beide abonnementen werden afgesloten dus niet meer kunnen bellen gebeld worden etc. Tevens werden alle tot op dat moment gemaakte kosten in de betalings regeling gestopt. Terwijl ik pas een factuur heb ontvangen. Van 471 het andere abonnement is pas in augustus ingegaan heb nog geen factuur ontvangen maar wel volledig geblokkeerd ivm betalings regeling voor een nog niet gefactureerd bedrag!! Heb inmiddels aangifte gedaan van verdenking fraude en de klantenservice verzocht om de situatie nogmaals te bekijken en abonnementen te activeren. Het antwoord was Nee u bent zelf verantwoordelijk en aangezien u de huidige kosten niet kan betalen bent u een risico factor voor Vodafone. Oh ja ! omdat ik zelf verantwoordelijk ben verzoek ik om de service nummers voor altijd gedurende mijn contract geblokkeerd te laten bij Vodafone om de hoge facturen te voorkomen. Inmiddels is er opnieuw een factuur in opmaak van rond de 400 euro en dat is min schuld. En krijg ik de info dat de blokkades vrijwillig zijn en niet permanent kunnen worden gezet. En ten alle tijden via de selfservice verwijderd kunnen worden. Ik wil dat niet. Ik wens geeen service nummers te kunnen bellen.

Dat mijn abonnementen gewoon actief worden en ik er gebruik van kan maken. Facturen buiten de enige die beschikbaar is verminderd worden met alle kosten naar 0909 nummer. Wanneer Vodafone mij niet volledig en voorgoed kan blokkeren voor 0909 en sms diensten gedurende mijn 2 jarig red abonnement. Dan zou ik zeer graag kosteloos de abonnementen will annuleren per direct.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Nancy Wildenburg