Klacht: Extra@home gamma laminaat

jeweetwel1984 op 04 november 2014 over Extra@home in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb van de week laminaat (21 pakken) besteld bij gamma met bezorging via extra@home omdat ik niet in bezit van een auto ben. Op maandag 4 november een SMS bericht ontvangen dat het tijdstip van bezorging pas morgenochtend bekend is. Een beetje raar maar geen probleem. De volgende dag om 7.45 u inderdaad bericht gekregen dat de bestelling tussen 9 en 12 u zal plaatsvinden. Een beetje aan de krappe kant aangezien de bezorging officieel van 8 tot 20 is. Mijn bezorgadres is de nieuwe woning.
Na een uur wachten werd ik gebeld door de klantenservice met de mededeling dat vanwege ruimtegebrek de bezorging niet door kon gaan. Ik kreeg gelijk een afspraak voor bezorging voor morgen. Ik heb die dag vrij genomen maar heb na het gesprek besloten om naar mijn werk te gaan. Echter tot mijn verbazing werd ik om 13.10 op mijn werk gebeld door de klantenservice met de mededeling dat mijn bestelling vandaag van 13 (!) tot 16 u wordt bezorgd, want “men heeft zijn best gedaan om een extra rit te regelen voor mijn bezorging”. Ik heb aangegeven dat ik al een afspraak voor morgen heb en dat ik minstens 45 minuten nodig heb om van mijn werk naar huis te gaan. Ik kreeg alleen de mededeling dat de chauffeur al onderweg was en dat ik als eerste aan de beurt kwam. Ik heb nog gezegd of ze de chauffeur kan bellen om later de zending te doen. Dat kon niet, aldus de mevrouw. Als ik de bezorging mis dan moet ik zelf een afspraak maken voor misschien over 2-3 dagen. Uiteindelijk snel de trein gepakt en eenmaal gearriveerd waren de bezorgers al aan het uitladen. De bezorgers waren verder wel okay, alleen was er een discussie of het pakket bij de eerste drempel van het gebouw of de eerste drempel van je woning wordt afgeleverd. Uiteindelijk een printje overhandigd waarin duidelijk dat drempelservice inhoudt dat alles binnen je woning wordt bezorgd. Dezelfde instructie staat overigens ook op de pakbon die ik na ondertekening kreeg.
Het is mijn eerste ervaring met extra@home en voorlopig ook de laatste keer. echt zelden zo slechte bezorging met tegenstrijdigheden meegemaakt. Zelf transportauto huren scheelt je minder stress dan in zee gaan met extra@home.

Gewenste Oplossing:

logistiek beter afstemmen want in de ochtend een bevestiging krijgen en na 1 uur afzegging getuigt van amateurisme.
Verder klanten ruim van tevoren van informatie voorzien en niet op het laatste moment meedelen. klantenservice mag ook een cursusje klantvriendelijkheid. Externe chauffeurs mogen uitleg krijgen wat drempelservice van extra@home inhoudt, dat voorkomt discussies.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Extra@home over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Extra@home in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Extra@home een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Extra@home

Heeft op 15 juni 2015 om 14:03 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw.

Ervan uitgaande dat u bestelling is afgerond, wijzigen wij daarom de status van u klacht.

Mocht u alsnog vragen hebben kunt u ons contacteren op mailadres [email protected] onder vermelding van Klacht.nl.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Extra@Home Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door