Klacht: Extra (onnodige) verzekering

op 17 juni 2016 over Firefly autoverhuur in de categorie Verhuur

Via Rentalcars een auto gehuurd bij Firefly in Valencia.
Geboekt met volledige verzekering en volle tank retour.
De aardige dame achter de balie vroeg of wij volledige verzekering hadden, en we zeiden: ja.. dat hebben we.
Zij vult de papieren in we worden gevraagd om drie handtekeningen te zetten.. en rap een beetje want er staan nog meer mensen.
We doen dit en krijgen de auto mee.
We leveren de auto met volle tank weer in en vier weken later wordt een bedrag van onze Credit Card afgeschreven voor Extra Verzekering en Volle tank !!!.
Na veel contacten krijgen we de helft van het bedrag vergoed, want we hadden hiervoor getekend en er kon niks meer aan gedaan worden.
Rental Cars zegt dat ze niet weten wat hun “eigen” leden doen en welke voorwaarden zij hanteren.
Tip: nooit.. nooit.. nooit een auto huren bij Firefly

Pas tevreden als het bedrag terug gestort is.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Firefly autoverhuur

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Firefly autoverhuur nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Gerard O

11 maanden geleden - Inmiddels zijn we al weken verder maar tot op heden toe hebben we geen geld retour gekregen. (aug 2016) Meerdere telefoontjes en (onbeantwoorde) emails verder, geven we nog niet op. Wanneer we contact krijgen (na lang wachten) vertelt ons de medewerker dat hij niets kan vinden en meer van dit soort dingen. Gelukkig hebben we alles bewaard en sturen nogmaals alle emails naar Firefly. Afwachten maar weer. Gezien de klachtenregen over Firefly, begrijpen OOK WIJ niet dat Rentalcars nog zaken doet met deze auto verhuurder. Als bedrijf wil je toch onder geen beding dat je naam te grabbel wordt gegooid door criminele verhuurders.

Reactie van de melder van de klacht Gerard O

11 maanden geleden - Eindelijk reactie gekregen van Firefly. Ze storten het teveel betaalde niet terug, want ze weten niet wat Rentalcars wel en niet berekend. Ze schrijven: WE DO NOT DEAL WITH BROKER CHARGES Het (teveel) in rekening brengen van brandstofkosten gaat automatisch en daar kunnen ze niets aan doen ondanks de afspraak VOL=VOL. Al met al worden huurders gedupeerd tegen beter weten in en geldt ook voor HERZ Verhuur, zelfde criminelen.

Alle klachten die gemeld zijn door Gerard O