Klacht: extra kosten in rekening gebracht

op 25 juni 2017 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Beste heer mevrouw,

Begin mei eindigde het contract met Oxxio, ik kreeg direct de eindrekening met extra administratie kosten waar ik nooit van op de hoogte ben gesteld en nooit eerder over ben geïnformeerd. Het gaat over 4 x een bedrag van € 6 euro, en omdat ik dit nooit had betaald? kwam daar nog eens 40 incasso boven op. Ik heb vrijwel direct Oxxio laten weten dat dit niet deugt. Hier op nooit een reactie gehad, althans, enkel een brief met daar in de mededeling of ik het geld wilde overmaken. Heb toen nogmaals gereageerd en weer lange tijd niets vernomen. Vandaag 24 juni 2017 krijg ik weer een nota met een bedrag van €84. Dus weer 40 euro extra incasso erbij. Dit kan toch niet waar zijn, ik ga dit echt niet betalen. Die administratie kosten daar hebben zij mij nooit over geïnformeerd of laten weten via een acceptgiro e.d. dus stem niet toe om over te gaan tot betalen.

Als Oxxio eens toegeeft dat ze foutjes hebben gemaakt en dat extra koste teniet worden gedaan.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 26 juni 2017 om 13:19 geantwoord

Beste G. Banks,

We vinden het jammer dat de totstandkoming van de aanmaningskosten nog niet duidelijk voor je is. Je geeft ook aan dat we eerder niet op je vraagstelling hebben gereageerd. Toch hebben we 15 mei per e-mail het volgende al aan je uitgelegd:

\"Per 1-2-2016 betaal je 6 euro per jaar aan service- en administratiekosten. De standaard betaalwijze bij Oxxio is automatische incasso. Voor elke maand waarvoor we een acceptgiro sturen, brengen we 2 euro extra aan service- en administratiekosten in rekening. Door een machtiging voor automatische incasso af te geven bespaar je al 24 euro per jaar op deze administratiekosten. Daarnaast hebben we door een te late betaling 40 euro extra kosten in rekening gebracht. Deze kosten kun je terugvinden in eerder verstuurde aanmaningsberichten.\"

De service- en administratiekosten brengen we conform de algemene voorwaarden bij je in rekening.

Wat betreft de aanmaningskosten; we hebben de betaling voor de maand november 2016 helaas te laat van je ontvangen. Deze nota moest betaald worden voor 20 november 2016. Op 24 november hebben we een kosteloze herinnering naar je verstuurd, per e-mail. We hebben je daarin gevraagd voor 8 december alsnog te betalen. We hebben je in deze e-mail ook gewezen op de consequenties van een te late betaling. Helaas hebben we geen betaling voor de 8e ontvangen en daarom op 12 december geheel volgens de voorwaarden, incassokosten van 40 euro bij je in rekening gebracht.

Op 20 december heb je alsnog de achterstand voldaan, maar de incassokosten heb je niet (volledig) betaald. We hebben de aanmaningskosten daarom meegenomen op de eindnota van in totaal 241,50 euro te betalen. Deze nota is ook tot op heden niet volledig betaald helaas. Daarom zijn er opnieuw incassokosten van 40 euro berekend, maar niet zonder eerst op 1 juni een kosteloze betalingsherinnering naar je te sturen, per post.

Wij vinden het ook jammer dat het op deze manier verloopt met de betalingen. De kosten zijn echter wel terecht. We zien daarom het openstaande saldo van 85,50 euro direct van je tegemoet.

Ik ga ervan uit je hiermee een duidelijk antwoord te hebben gegeven.

Kelly, medewerkster Oxxio

Heeft op 26 juni 2017 om 17:03 geantwoord

Het verhaal klopt niet! kosten van 2016? waren al betaald! Sorry maar ik ga niet over tot betalen! De genoemde kosten kwamen pas in beeld op de eindafrekening.

Bericht van Oxxio

4 maanden geleden - Hallo G. Banks, Wanneer had je de aanmaningskosten van 12 december 2016 dan betaald? De administratiekosten van 19,97 euro zijn terecht pas op de eindnota in rekening gebracht. Dat is geheel volgens de contractvoorwaarden. De aanmaningskosten en adminstratiekosten zijn 2 aparte zaken. Mocht je aan kunnen tonen dat je de aanmaningskosten van 12 december eerder al hebt betaald, horen wij dat graag. We kijken het dan verder voor je na. Tot die tijd handhaven wij het door ons ingenomen standpunt. Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Oxxio

Reactie van de melder van de klacht G. Banks

4 maanden geleden - Beste Oxxio, onlangs ben ik ook verhuisd en woon en werk nu in de VS, CA. Los Angels. Maar ik blijf bij mijn standpunt, er wordt niets overgeboekt.

Alle klachten die gemeld zijn door G. Banks