Klacht: Extra kosten handbagage

op 02 augustus 2016 over Easyjet in de categorie Vliegmaatschappij

Vrijdag arriveerde we om 3.30 op schiphol waar we de code vanuit sprse.me kraakte en te horen kregen dat we naar Dassia in Corfu gingen. Bij het inchecken sloten we aan in de rij waarbij de koffers ingecheckt moesten worden aangezien we niet zeker wisten of onze handbagage ingecheckt moest worden. We hadden namelijk een handtas en een klein koffertje per persoon. Na een hele tijd in de rij te hebben gestaan kregen we te horen dat we beide gewoon mee in het vliegtuig mochten nemen dus er hoefde niks ingecheckt te worden, dit was heel fijn. Op de terugreis, vandaag vanuit Cofu, vroegen we dit aan de informatie balie aangezien we geen zin hadden om weer zo lang ´voor niks´ in de rij te staan. Weer gaven ze aan dat we beide tassen/koffers mee mochten nemen in het vliegtuig. Toen we aankwamen bij de gate vertelde de medewerkers dat we beide maar 1 tas/koffer mee mochten nemen in het vliegtuig. Waarbij ons werd geadviseerd om deze tassen ook in de koffers te stoppen, helaas ging dit niet omdat het koffertje te klein was en vol zat. Helaas bleef de medewerkster volhouden waardoor we of spullen daar moesten laten of een andere oplossing moesten bedenken zoals bijv. spullen bij andere reizigers in de koffer (maar dit was eigenlijk ook geen optie). €120 bij konden betalen zodat de koffers als nog in gecheckt werden. We hebben er uiteindelijk voor gekozen om 1 tas te verdelen over de 2 koffers en een andere tas bij te betalen. We verbazen ons erover dat iedereen zei dat het niet hoefde, we zelfs vanuit Nederland zo zijn gevlogen maar uiteindelijk toch €60 euro af moesten rekenen.

Ons doel is vooral dat er duidelijkheid bestaat rondom dit onderwerp, misschien ligt dit ook bij sprs.me, de organisatie die dit voor ons heeft geregeld, maar willen het ook graag bij jullie melden. Naar ons idee hebben we op meerdere manieren nagevraagd of het wel/niet mocht en uiteindelijk veranderd het. Daarnaast zien we graag onze €60 euro tegemoet. Ik hoor graag van u. Ik kan de rekening niet uploaden deze kan ik later mailen mocht dit nodig zijn.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Easyjet

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Easyjet nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MaartjevanNunen