Klacht: Extra kosten

op 13 februari 2018 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Zonder enige factuur/herrinering te ontvangen krijg ik wel een anmaning binnen op mijn mail met direct 15 euro extra kosten, vind dit echt belachelijk. Weken zonder internet of met slechte verbinding zonder compensatie maar wel op deze manoer geld innen? Dit was eerder ook al het geval gewoon direct aanmaning zonder herinnering. Voor mij een reden om geen klant meer te zijn. Daarnaast valt mij op dat extra kastke nog steeds geincaseerd word terwijl deze eind oktober stop is gezet en retour is gestuurd

Gewenste Oplossing:

wil 2 x aanmaningskostem terug aangezien ik geen herrering of factiur heb ontvangen. Daarnaast zou vanaf 1 dec mijn contract van extra kastje gestopt worden. Dit is niet gedaan wil hier ook mijn geld van terug.

Ps heb via fb em tel al contact gehad

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar NLE over deze klacht.

Bericht van NLE

1 week geleden - Beste heer/mevrouw, We hebben uw klacht in goede orde ontvangen en in behandeling genomen. We vinden het vervelend om te horen dat wij direct een aanmaning zouden hebben verstuurd bij een betalingsachterstand. We hebben daarom onze administratie gecontroleerd. Hieruit blijkt het volgende. De automatische incasso van het maandtermijn met vervaldatum 16 november 2017 is gestorneerd. We hebben u hiervan direct op de hoogte gesteld via een kosteloze herinnering op 20 november 2017. Deze herinnering is verstuurd naar het bij ons bekende e-mailadres. Omdat wij nog geen betaling van u hadden ontvangen, hebben wij op 8 december 2018 een tweede herinnering verstuurd waarbij wij €15,00 incassokosten in rekening brengen. Uit onze administratie blijkt dat u middels de link vermeld in deze tweede herinnering op 12 december 2018 de betaling heeft voldaan. Ook is de automatische incasso van januari 2018 is gestorneerd. We hebben u hiervan op 25 januari 2018 per e-mail op de hoogte gebracht middels een kosteloze herinnering. Omdat wij niet voor de vervaldatum van 8 februari 2018, vermeld in deze kosteloze herinnering, een betaling hadden ontvangen, hebben wij u op 12 februari 2018 een tweede herinnering gestuurd met verhoogd met €15,00 incassokosten. We begrijpen dat het vervelend is wanneer een automatische incasso wordt gestorneerd, maar wij sturen te allen tijde eerst een kosteloze herinnering. Om deze reden zijn de in rekening gebrachte incassokosten terecht. Verder zegt u dat u al weken geen internet heeft of een slechte verbinding waar geen compensatie voor wordt aangeboden. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat u een slechte verbinding heeft. Uit onze administratie blijkt dat u twee maal contact heeft opgenomen vanwege een storing. We hebben naar aanleiding van het contact op 20 september 2017 een nieuw modem toegestuurd. Pas op 25 januari 2018 meld u telefonisch problemen met uw wifi signaal te hebben. De tussenliggende periode hebben wij geen bericht van u ontvangen dat u een slechte verbinding had. Tijdens het telefoongesprek van 25 januari 2018 hebben wij een oplossing aangeboden. U heeft aangegeven nog even af te wachten of het wifi-signaal verbeterd. Gelet op vorenstaande bieden wij geen compensatie. We gaan ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, NLEx Klachtafhandeling

Reactie van de melder van de klacht kim.k88

1 week geleden - Nee klopt niet wat er gezegt word er zijn geen herinneringen gestuurd dus ik was niet op de hoogte dat deze openstaand waren gezien al mijn vaste lasten middels incasso gaan. In januari ontving ik bericht dat dese afgeschreven zou worden normaal ontvang ik mail als dat niet gebeurt is dmv een herrinering dit is niet gebeurd. Tevens heb ik 2 maal gebeld eind januari en daarvoor nog een keer. Er zou een storing zijn echter bleven problemen dus heb ik weer gebeld. En als laatste heb ik eind oktober contact met jullie gehad over beiindigen van mijn 2de ontvanger heb hier verder niks meer van vernomen

Reactie van de melder van de klacht kim.k88

1 week geleden - Tevens was die oplossing op 25 januark dat ik een router zou kunnen kopen... dus zou ik extra kosten moeten maken omdat jullie de dienst niet goed kunnen leveren ? Dit zou temaken hebben met een update waar jullie mee bezig zouden zijn...

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

NLE

Heeft op 19 februari 2018 om 15:52 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer/mevrouw,

Wij hebben uw reactie in goede orde ontvangen.

Zoals wij in onze vorige reactie hebben aangegeven is er door ons vastgesteld dat u op 12 december 2018 de betalingsachterstand heeft voldaan via de link in de betalingsherinnering. Ook hebben wij op 12 december 2018 een leesbevestiging ontvangen van de eerder verstuurde kosteloze herinnering. NLEx stuurt ten alle tijde eerst een kosteloze herinnering wanneer een automatische incasso niet is gelukt.

Zoals telefonisch is aangegeven op 25 januari 2048 is er door KPN een update uitgevoerd. Deze update had tot gevolgd dat het wifi-signaal niet optimaal is. Natuurlijk is KPN hard aan het werk om dit weer in orde te maken. Tot die tijd kunt u altijd bekabeld gebruik maken van het internet.
Omdat u tijdens het gesprek aangaf absoluut niet zonder goed wifi-signaal thuis kan werken, gaf de medewerker een alternatieve oplossing. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat u extra kosten maakt om een goed wifi-signaal te krijgen, maar de collega kon ook niet aangeven op welk termijn KPN het probleem met het wifi-signaal hersteld zou hebben. Op dat moment gaf u uiteindelijk aan nog even af te wachten. Inmiddels hebben wij begrepen dat KPN bezig is om gefaseerd de nieuwe update uit te voeren. Wij kunnen niet aangeven wanneer de update op uw modem zal worden uitgevoerd.

Wij hebben op 2 november 2017 een e-mail gestuurd waarin wij aan u bevestigen naar welk adres u de extra tv-ontvangen kan terug sturen. Per 29 november 2017 is de facturatie voor de 2e tv-ontvanger stopgezet en daarmee ook het signaal van de tv-ontvangen. U kunt dus geen gebruik meer maken van de 2e tv-ontvanger. Mocht u deze nog niet terug gestuurd hebben, dit kan naar onderstaand adres:
NLEx Retouren
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

We gaan ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Groet,
NLEx Klachtafhandeling

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door kim.k88