Klacht: Extra betalen vervoer fiets a 30 euro per fiets omdat ze nn een doos moeten terwijl daar in de Nederlandse vervoersvoorwaarden niets over te lezen is.

op 11 augustus 2016 over Easyjet in de categorie Vliegmaatschappij

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 30 juli deed ik via de Engelse Facebook naar Easyjet onderstaande klacht. Er volgden 2 reacties zoals onderstaand is te lezen.

I will never fly with Easyjet before they handle me decently and payed me back “stolen” 60 euro’s! We made a booking from Berlin tot Amsterdam on saterday 9 july. We payed for two bikes 100 euro extra. Before we made the booking we searched for the conditions of carriage of bycycles on the site of Easyjet in the Netherlands language. Thera was not a word. We came on the airport and packed in the bicycles in a plastic cover. All the staff of Easyjet behind the balustrade saw it and didn’t say anything. When we came to the balustrade to check in was the only thing they could say: We don’t accept the bicycles at that way. We transport the bicycles only in a cardboard box. We had to buy 2 carboard boxes for the price op 60 euros. The final costs to transport 2 bicycles: 160 euro’s!!!!. Easyjet occur if it is a cheap airline, but this is to cheat the people. On the airport of Amsterdam there was nobody behind the balustrade of Easyjet to complain. I made a complaint on the site of Easyjet and they promised to give an answer within 7-10 days. I am still waiting but everyone of Easyjet is silent. What a service!
No other words are possible: outrageous!!!!!
2 reacties
Chronologisch
LeukMeer reacties weergeven
ReactieDelen
Reacties

Simon Higgins Took me all of 2 seconds to google it

Vind ik leuk • Beantwoorden • 30 juli om 23:32

Rob Polak You don’t reading very well what I writed. We got a mail of Easyjet en we read the Dutch version of theconditions of charge. When you try the following you will see: “Het vervoer van fietsen is onderworpen aan de toeslag voor sportartikelen en ze moeten correct verpakt zijn. Gelieve onze regels over het vervoer van fietsen te raadplegen voor meer informatie”.
Vind ik leuk • Beantwoorden • 31 juli om 17:50

Rob Polak Then click on: “fietsen” en the next page says: Lees meer over het vervoer van fietsen.
Vind ik leuk • Beantwoorden • 31 juli om 17:51

Rob Polak Click again on “fietsen” and you see nothing!!!
Vind ik leuk • Beantwoorden • 31 juli om 17:52

Schrijf een antwoord…

easyJet Hey Rob,
Sorry to hear we didn’t respond to your email yet.
Can you please send a message and tell me the email address you have used while filling out the web form?…Meer bekijken
Vind ik leuk • Beantwoorden • 1 augustus om 12:12

Rob Polak undefined [[ Reference ID: 113472845 ]]
Vind ik leuk • Beantwoorden • 1 augustus om 13:27

Rob Polak Dear easyJet Customer

Thank you for contacting easyJet via our online form.

We aim to reply to you within 7-10 days, although in busy periods this may be longer.

We’ll be in touch soon.

Regards,

easyJet Customer Services
Vind ik leuk • Beantwoorden • 1 augustus om 13:28

Rob Polak donotreply@easyjet.com
Vind ik leuk • Beantwoorden • 1 augustus om 13:29

Rob Polak Can you give answers please om my emailadress: r.polak@kpnmail.nl Thank you. That was also the emailadress from which I complaint.
Vind ik leuk • Beantwoorden • 1 augustus om 13:31

easyJet Hi Rob,
Thanks for getting back to me with these details.
I have just informed my colleagueas you are awaiting a reponse.
As soon as they investigate your complaint, they’ll get back to you with an answer.
Thanks in advance for your patience!
Have a nice day,
Daiana
Vind ik leuk • Beantwoorden • 2 augustus om 17:58

Gewenste Oplossing:

Als ik eindelijk eens een fatsoenlijk antwoord krijg en als mij 60 euro wordt terug betaald van het onterecht in rekening brengen van de verplichte aanschaf van 2 fietsdozen terwijl daar in de Nederlandse versie van de vervoersvoorwaarden niets van te lezen is.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Easyjet

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Easyjet nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door R Polak