Klacht: Externe drives LaCie Porsche keer op keer defect

op 02 augustus 2016 over LaCie in de categorie Computerwinkels

Beste,

Een tijd geleden bestelde ik via bol.com 2 externe drives van 3 Tb (type LaCie Porsche design) om zo een back-up te kunnen voorzien van mijn foto’s. Bij het eerste gebruik bleek één van deze externe drives meteen defect. Omdat ik deze drive echter niet binnen de 14 dagen getest had, kon ik deze niet meer gratis via bol.com laten inruilen en heb ik meteen via de website van LaCie bij Seagate een aanvraag ingediend om deze rechtstreeks te laten inruilen. Nadat ik het productnr had ingegeven om de garantie te checken, kreeg ik de nodige instructies over hoe het defecte product terugbezorgd diende te worden. Er werd uitdrukkelijk gevraagd om de drive inclusief power cable terug te sturen. De externe drive heb ik correct verpakt via bpost.be per aangetekend schrijven teruggestuurd, en ik heb ook redelijk vlot een nieuw product thuis geleverd gekregen. Echter, de externe drive werd zonder power cable terugbezorgd, terwijl ik die wel had moeten inleveren.

Omdat ik nog eenzelfde power cable had van de 2e externe drive, ben ik opnieuw aan de slag gegaan met het back-up’en van foto’s. Opnieuw bleek de externe drive meteen weer defect. Om te verifiëren of het niet aan de power cable zelf lag, heb ik deze getest op een andere externe drive van LaCie (oudere versie), maar daar bleek niets mee aan de hand. Even later viel ook de 2e externe drive (uit de eerste bestelling) uit.

In totaal had ik dus 3 externe drives van LaCie Porsche Design die het onmiddellijk of bij 2e gebruik lieten afweten. Omdat ik niet gewoon opnieuw een aangetekende zending wou bekostigen (+25 EUR) om ook deze drives terug te sturen en mogelijk opnieuw een defecte drive te krijgen, heb ik online gezocht naar een manier om een servicedesk of klachtendienst van Seagate te kunnen bereiken, maar wat ik ook probeerde (ook via opties die niet meteen overeenkwamen met wat ik nodig had), ik vond nergens een mogelijkheid om iemand hierover te spreken.

Ik ben tevreden als iemand van Seagate me te woord kan staan, zodat ik duidelijk kan maken dat ik:
1/ niet tevreden ben van de kwaliteit van de externe drives van dit type (oudere types deden het wel goed),
2/ 2 nieuwe externe drives van LaCie in de plaats wil hebben van deze 2 defecte exemplaren, maar niet opnieuw van hetzelfde type. De LaCie Porsche design lijkt me zo onbetrouwbaar dat ik deze drive per definitie niet meer wens te gebruiken voor het opslaan van mijn foto's. Als dat geen optie is, dan zou ik gewoon terugbetaald willen worden.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar LaCie over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Inez Wuyts